شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (لزوم کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمان)

تهران، جماران
لزوم کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمان
ملت ایران
جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۲۲ تا صفحه ۴۲۳

بسم الله الرحمن الرحیم‌
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌
زلزله عظیم و مصیبت‌باری که در استان کرمان موجب خسارات بسیار جانی و مالی شده است، «1» موجب تاثر و تاسف هر شنونده و بیننده است. ما باید بدانیم که این حوادث ناگوار ابتلا و امتحانی است از طرف خداوند متعال برای مصیبت دیدگان در محل حوادث و برای مصیبت‌زدگان در سراسر کشور. برای مصیبت دیدگان، تا با مراتب صبر و تحمل در از دست دادن عزیزان ثابت کنند که در مقابل حوادث پابرجا بوده و ناتوان نیستند و به منطق قرآن کریم هر چه دارند و داریم از خداوند منان است و همگی امانتدارانی هستیم که دیر یا زود امانات الهی را به صاحبش بر می‌گردانیم. و برای مصیبت‌زدگان در سراسر کشور، آزمایش عظیمی است که در مصیبت برادران و خواهران عزیز تا چه اندازه خود را سهیم و شریک می‌دانیم و برای جبران این فاجعه بزرگ تا چه اندازه کوشش می‌نماییم.
با اتحادی که بین ملت عزیز و شریف ایران دیده می‌شود اطمینان داریم که در مقابل حوادث و مصیبتها پایدار و در کمک سریع به خواهران و برادران عزیز خود که همه چیز خود را از دست داده‌اند، بپا خواهند خاست و هر چه سریعتر دولت مردمی و متدین خود را که تکلیف بزرگی به عهده دارد پشتیبانی نموده و برای نجات بازماندگان این مصیبت کوشا خواهند بود.
این جانب این مصیبت را به ملت شریف ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال سعادت و سلامت برای بازماندگان این حادثه دلخراش خواهانم.
سلام و درود بر بازماندگان و رحمت و مغفرت بر پویندگان راه خدا. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در ساعت ۱۰ و ۵۶ دقیقه و ۲۳ ثانیه روز پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۶۰ زلزله‏ای به قدرت ۸/ ۶ ریشتر در فاصله ۸۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تهران در منطقه گلباف کرمان به وقوع پیوست که بر اثر آن بیش از ده هزار نفر کشته یا مجروح و مفقود الاثر شدند و حدود ۹۵ درصد از ساختمانها و منازل شهر پانزده هزار نفری گلباف ویران گردید.


امام خمینی (ره)؛ 22 خرداد 1360
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: