شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا (پیشرفتهای انقلاب)

تهران، جماران
پیشرفتهای معجزه‌آسای انقلاب اسلامی- پیروزی در جبهه‌های نبرد- بیان جنایات منافقین
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا
جلد ۱۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۲۵ تا صفحه ۱۲۸

توضیح تاریخی

  • عملیات فتح المبین در نیمه شب دوم فروردین سال 61 با رمز یا زهرا (س) آغاز گردید. هدف از این عملیات آزادی زمین های شمال خوزستان و غرب کرخه و امن شدن دزفول، شوش و اندیمشک بود. علاوه بر آزادی خاک ایران در این عملیات، تقریباً بین 15 تا 20 هزار اسیر از دشمن گرفته شد. همچنین حدود 400 تانک نیز از غنایم این عملیات بود. به گفته برخی کارشناسان عملیات فتح المبین بزرگترین عملیات تا آن روز جنگ بود که توانست تحقیرآمیزترین شکست از زمان شروع جنگ را برای عراق رقم بزند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ جنگ ایران و عراق، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 186 تا صفحه 194.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
خواهران و برادران عزیز و متعهد! مرقوم شریف واصل، توفیق و سلامت و سعادت شما جوانان محترم را از خداوند متعال خواستار است. سه سال از آغاز جمهوری اسلامی و تدفین ستمشاهی 2500 ساله می‌گذرد، و این طفل نوزاد با مواجه بودن با توطئه‌ها و خرابکاریها و جنایتها و خیانتهای عناصر داخلی و قدرتهای بزرگ شیطانی و دولتهای سرسپرده منطقه و غیر منطقه ره صد ساله رفته و با دست قدرت مطلقه الهی، انقلاب شکوهمند ملت مظلوم و تحت ستم و شکنجه ایران تمام موانع را از سر راه برداشته و توطئه‌ها را خنثی نموده است. با اینکه اکثر بوقهای تبلیغاتی و مطبوعات در خدمت مخالفین اسلام و جمهوری اسلامی هستند و در طول مدت انقلاب و بویژه در سالهای اخیر با تمام شیوه‌ها برای کوبیدن این رژیم نوپا از هیچ تهمت و دروغ و ناسزا و شایعه‌پراکنی کوتاهی نکرده‌اند، و شاید در مقابل این دشمنان مقتدر هر رژیمی بود در هم ریخته و ساقط شده بود، ولی انقلاب اسلامی به طور معجزه‌آسایی به راه خود ادامه می‌دهد، و بسیاری از مسلمانان و مستضعفان جهان را بیدار نموده است. و امید آن است‌ که یک انقلاب عمیق عمومی در سراسر جهان در مقابل جهانخواران ضد بشریت تحقق یابد. انقلاب ایران با قدرت به پیش می‌رود و هر روز انسجام و استحکامش فزونی می‌یابد و مخالفانش با شکست مواجه می‌شوند.
نکته مهم پس از فضل خداوند متعال که پشت و پناه مظلومان است، خصوصاً آنان که برای رفع ظلم و کوتاه کردن دست جنایتکاران بین المللی فداکاری می‌کنند و جوان می‌دهند، مردمی بودن این انقلاب است، و بزرگترین نقش آن ایمان راسخ به خدای بزرگ و به پیروزی است. و شما عزیزان که نقش مهمی در خنثی نمودن تبلیغات دروغین و تهمتهای بی‌پایه را بر عهده دارید با اعتماد به فضل و یاری خداوند متعال به راه خود ادامه دهید و چون مقصد، اقامه عدل و قسط است، از پیشامدها نهراسید.
خواهران و برادران من! مشکلات زیاد شما را در آن محیط احساس می‌کنم، چنانچه شما هم مشکلات ما را حس می‌کنید؛ لکن هر دو می‌دانیم که راه ما حق است و همه در مقابل باطل ایستاده‌ایم و با صبر و استقامت، حق بر باطل پیروز است، و خداوند وعده پیروزی را داده است و امیدوارم که زمان آن نزدیک باشد. ما کوشش داریم که تبلیغات خود را گسترش داده و نیز با همه گرفتاریها در این امر مهم به فعالیت برخیزیم، و همه ما و شما که دارای یک مقصد و ایده هستیم، باید برای رسیدن به آن تمام توان خویش را به کار بریم. و خوب است که این نکته را تذکر دهم، تبلیغات بسیار عظیم دشمنان ما چون با اختلاف زیاد و تناقض گوییها انجام گرفته و می‌گیرد، گمان نمی‌کنم تاثیر چشمگیری داشته باشد- و الامر الی الله. چنانکه دیدیم و دیدید که در پیروزی عظیمی که هفته قبل برای رزمندگان شجاع و متعهد ما در فتح مبین به دست آمد- که حجم آن را با تمام کوشش تا کنون نتوانسته‌اند به دست آورند و به ملت عرضه کنند- و نیز اسلحه و مهماتی که از دشمن به غنیمت گرفته شده و آنچه از آنان منهدم شده به قدری زیاد است که مدتی وقت لازم دارد تا شمارش نموده و یا جمع‌آوری نمایند، و همچنین عدد کشتگان فریب خورده باز به طور کامل به دست نیامده، و اسیران و پناهندگان به قدری زیادند که تخلیه آنان به مرکز هنوز میسر نشده و بیش از چهارده هزار نفر تا کنون به تهران فرستاده شده‌ است. و آن چنان شکست آشکاری به دشمن وارد کرده‌اند که در تاریخ جنگها بی‌نظیر و کم نظیر بوده است. با همه اینها و رانده شدن دشمن تا مرز عراق، بوقهای تبلیغاتی بزرگ جهان تا مدتی از آن یا ذکری نکردند و یا از پیروزی صدامیان داد سخن دادند، تا آنکه رسوایی آنان برملا شد و پس از آمدن خبرنگاران، مقداری از پیروزیها مخابره شد. با این وصف رسانه‌ها با موذیگری به زبان درآمدند و ضمن انعکاس بعضی ابعاد آن، از فرمان صدام برای عقب‌نشینی به انگیزه آرایش جدید سخن به میان آوردند. و این جانب گمان می‌کنم این رسوایی مفتضحانه که برای رسانه‌های گروهی دشمنان انسانیت در این جنگ بویژه در چند جبهه از قبیل آبادان و بستان و از همه مهمتر در فتح المبین به بار آمد، برای ملت ایران یکی از پیروزیهاست.
و مسئله دیگری که باید برای شما تذکر دهم این است که شما برادران و خواهران اگر گفتار و کردار گروهکهای منحرف بویژه گروه منافقین را بررسی نمایید، متوجه می‌شوید که آنها از زمانی که با عده‌ای از علمای اعلام مثل حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای منتظری و دیگر دوستان زندان بوده‌اند، تا وقتی که ملت پیروز شد و به برکت مجاهدات ملت شجاع نجات پیدا کردند، و نیز در طول این سه سال با چه چهره‌های مختلف و کردار و اقوال متضاد با ملت شریف مواجه بوده و هستند. با یک بررسی کوتاه می‌توانید از عقاید التقاطی آنان، بلکه عقاید متضاد با اصول اسلامی و رفتار و کردار گوناگون منافق گونه آنان، اگر تا کنون آگاه نشده‌اید، آگاه شوید. ما از نزدیک مشاهده نموده و می‌نماییم که این مدعیان اسلام، با عقاید و اصول اسلامی مخالفند، و این مدعیان مجاهدت برای خلق، چه جنایاتی که مرتکب نشده‌اند؛ از قیام مسلحانه و کشتار مردم بیگناه کوچه و بازار تا آتش‌سوزیها و انفجارها و ترورها- که اکثراً کودکان و زنان و مردان مستمند و مظلوم طعمه جنایات غیر انسانی آنان بوده‌اند و اکنون نیز ادامه دارد- و از ابتدای پیروزی انقلاب اینان در صدد به دست گرفتن قدرت بوده‌اند. و از پادگانها و کلانتریها بیت المال مسلمین را، از مهمات تا انواع سلاحهای کوچک و بزرگ به غارت برده و با دزدی از بانکها و دهها جنایت در سرتاسر کشور، خانه‌های تیمی تدارک دیده و با قیمتهای زیاد اجاره کرده و مراکز خیانت به ملت را هر چه بیشتر تقویت نمودند، که بحمد الله تعالی با قوای مسلح و پشتیبانی ملت اکثر آنها کشف شده است. و از هر چیز جنایت‌بارتر، گول زدن دختران و پسران کم سالِ ناآگاه و به فساد کشاندن آنها و همچنین وادار نمودنشان به ترور و آتش‌سوزی است که به خواست خداوند، بسیاری از آنان از فریبکاری همدستان خود مطلع شده و توبه نموده‌اند. برادران و خواهران محترم! این تذکرات برای آن است که از جوانان و دوستان کم اطلاع خود جلوگیری نمایید که با این گرگانِ در لباس آدم و جنایتکاران با اسم اسلام راستین، معاشرت ننموده و کوچکترین تماسی نگیرند. اینان که از امپریالیزم انتقاد سرسختانه منافق گونه می‌کردند، اکنون معلوم شد که چهره واقعی آنان چه چهره کریهی است. و امروز به خوبی روشن است که اینان به دامان امپریالیستها پناهنده و با کمک آنان به توطئه علیه جمهوری اسلامی برخاسته‌اند و با شایعه‌سازی و دروغ‌پردازی می‌خواهند جوانان معصوم را به دام بکشند و با استفاده از خون مظلومان و گول خوردگان، اوامر اربابانشان را اجرا کنند.
شما دوستان، به حسب وجدان و شرع مطهر موظفید هر قدر می‌توانید جرایم ایشان را فاش کنید و نگذارید جوانان که ذخایر ملتند در دام آنان افتند. و شما بدانید که اگر ما در تحت لوای اسلام و پرچم توحید باشیم، از آسیب دشمنان مصون خواهیم بود. امروز چون گذشته همه بدبختیهای مسلمانان، از تفرقه و عدم اجتماع در زیر پرچم پر افتخار اسلام است. پیروز باشید و خداوند یارتان باد. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
29 اسفند 60
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- صحیفه نور ج ۱۶، ص ۱۱۳ در ذیل تاریخ ۱۵/ ۱/ ۶۱ درج کرده است؛ ولی تاریخ مندرج در نسخه خطی ۲۹/ ۱۲/ ۶۰ می‏باشد. تاریخ ۱۵ فروردین، زمان قرائت پیام امام خمینی در اجلاس سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا بوده است؛ نه تاریخ نگارش پیام.


امام خمینی (ره)؛ 29 اسفند 1360

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: