شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به هیات موسس جامعه الزهراء قم (تعیین تکلیف مدارس بانوان)

تهران، جماران
تعیین تکلیف مدارس علوم دینیه بانوان قم
هیات موسس جامعه الزهراء قم
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۷۵
[بسم الله الرحمن الرحیم. محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با تقدیم سلام مدارس علوم دینیه بانوان و مراکز متفرقه‌ای که چنین هدفهایی را دنبال می‌کنند در قم با برنامه‌های مختلف مشغول فعالیت می‌باشند و امکان تاسیس چنین موسساتی هم در آینده می‌باشد. بعد از دستور حضرت عالی در این زمینه مبنی بر ایجاد و طرح و برنامه‌ریزی، مراجعات متعددی از طرف برخی از این واحدها شده است که تا تمام کار ساختمانی موسسه جامعه الزهراء تکلیف چنین مدارس و موسساتی چیست؟
هیات موسس تعیین شده از طرف حضرت عالی معتقد است که موسسات و مدارس علوم دینیه بانوان در قم با برنامه‌ریزی هماهنگ و واحد زیر نظر موسسه جامعه الزهراء اداره شود. چرا که در غیر این صورت اشکالاتی پیش می‌آید که در برخی موارد پیش آمده است. نظر مبارک را در این زمینه خواستاریم. هیات موسس جامعه الزهراء قم- 19/ 6/ 63- 14 ذی الحجه الحرام 1404].
بسم الله الرحمن الرحیم‌
نظر این جانب همان است که مرقوم شده است. قبل از اتمام جامعه الزهراء تمام مدارس بانوان در قم با برنامه واحد تحت نظر هیات محترم موسسه جامعه الزهراء به کار خود ادامه دهند که مشکلاتی پیش نیاید و اختلاف سلیقه‌ها موجب تشتت و تفرقه نشود. و پس از اتمام، تمام بانوان محترم در آنجا به تحصیل خود ادامه می‌دهند. ان شاء الله تعالی موفق باشید در این خدمت به اسلام و کشور و بانوان محترم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
24 ذی الحجه الحرام 1404/ 29 شهریور 1363
روح الله الموسوی الخمینی‌


امام خمینی (ره)؛ 29 شهریور 1363
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: