شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به فرمانده سپاه پاسداران (تقدیر از دلاوریهای رزمندگان اسلام)

تهران، جماران
تقدیر از دلاوریهای رزمندگان اسلام
رضایی، محسن (فرمانده سپاه پاسداران)
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۵۰۱ تا صفحه ۵۰۲

توضیح تاریخی

  • عملیات والفجر 10 در 24 اسفند 1366 آغاز گردید و ایران توانست با فتح حلبچه در خاک عراق به پیروزی در این عملیات دست یابد. اما ارتش عراق در 29 اسفند، شهر حلبچه را که ساکنان آن مردم عراق بودند به وسیله بمب‌های سیانید هیدروژن، بمباران شیمیایی کرد. هواپیماهای عراق در 20 نوبت و در سه روز متوالی، حلبچه را بمباران کردند. شهر 70هزار نفری حلبچه پر از اجساد مردم شد. عراق این سلاح را به یاری شرکت‌های آلمان غربی ساخته بود و عیناً شبیه همان گازی بود که نازی‌ها سال‌ها قبل برای از بین بردن یهودیان تولید می‌کردند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ جنگ ایران و عراق، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه427 تا 433.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
جناب آقای محسن رضایی، فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌
از عنایات خداوند بزرگ و توجه رسول معظم او به این ملت مقاوم و ایثارگر و رزمندگان سلحشور اسلام در پیروزی بزرگ و برق‌آسای «و الفجر 10» سپاسگزارم. به یقین این هدیه الهی، از ختم این سال پر حادثه، تحقق وعده إن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم و یُثَبِّتْ اَقدامَکُم، «1» از ثمره مقاومت بی‌نظیر این ملت بزرگ در برابر حملات بزدلانه عفلقیان «2» در بمباران شهرهاست. اخبار پیروزیها و حماسه‌های دلاوران اسلام نه تنها دل ملت ما، که قلب همه مستضعفان و محرومان را شادمان نمود؛ و صدام و عفلقیان و حامیان و اربابان او، خصوصاً امریکا و اسرائیل را عزادار کرد. سلام خالصانه مرا به همه فرماندهان عزیز و شجاع و رزمندگان ظفرمند پیروز سپاه و بسیج و ارتش و هوانیروز و نیروی هوایی و جهادگران دلاور و گمنام و امدادگران و کلیه نیروهای مردمی و کُرد ابلاغ کنید.
و سلام و تشکر ملت ایران را به مردم شهرهای آزادشده عراقی، که بدون اینکه حتی یک گلوله هم به طرف آنان و شهرهای آنان شلیک شود، با آغوش باز و فریاد «الله اکبر» از رزمندگان ما استقبال نمودند، برسانید؛ و به آنها بگویید که می‌بینید صدام چگونه دیوانه وار شما و شهرهایتان را بمباران خوشه‌ای و شیمیایی می‌کند. و خواهیم دید که‌ جهانخواران چگونه در تبلیغات مسموم خود از کنار این پیروزیهای بزرگ و جنایات صدامیان خواهند گذشت.
این جانب با تشکر مجدد از ملت مقاوم ایران و رزمندگان عزیز، از جوانان غیرتمند کشور سرافراز اسلامی ایران می‌خواهم که به جبهه‌ها عزیمت کنند؛ و با تداوم عملیات خود، مجال تجدید سازمان و تنفس عفلقیان شکست خورده و مستاصل را بگیرند.
دست قدرت و نصرت بی‌انتهای خداوند یار و ناصرتان باد.
به تاریخ 27/ 12/ 66
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- بخشی از آیه ۷ سوره محمد( ص):« ای اهل ایمان، اگر خدا را یاری کنید، خدا هم شما را( همه جا) یاری می‏کند و ثابت قدم می‏گرداند»«۲»- ارتش رژیم بعث عراق.


امام خمینی (ره)؛ 27 اسفند 1366
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: