مطلب مرتبط

بيانات در جمع ايتام كودك و نوجوان (جديت در تحصيل)سربازان لایق میهنسربازان لایق میهننوجوانان عزیزنوجوانان عزیز
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات در جمع ایتام کودک و نوجوان (جدیت در تحصیل)

قم
جدیت در تحصیل و فراگیری معارف الهیه
جمعی از ایتام کودک و نوجوان‌
جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۸۶
بسم الله الرحمن الرحیم‌
من نمی‌توانم تاثر خودم را از این منظره چه جور بیان کنم. من کم تحت تاثیر واقع می‌شوم لکن الآن تحت تاثیر این عزیزان واقع شدم. من پدر شما هستم، من ... «1» و من خدمتگزار شما بچه‌ها هستم؛ شما بچه‌های خود من هستید. من از ظلمی که به ملتمان شده است و از ظلمی که به همه یتیمها و همه انسانها شده است متاثرم. من نمی‌دانم چطور تاثر خودم را از این منظره اظهار کنم.
خداوند پشتیبان شما باشد. شماها ان شاء الله در آتیه برای اسلام و برای کشور خودتان سرباز لایق ان شاء الله باشید. خداوند در تحت تربیت اسلام و تربیت امام زمان- سلام الله علیه- و تربیت قرآن، شما را یک جوانان برومند برای ملت ما قرار بدهد. من به همه شما ارادت دارم، اخلاص دارم، محبت دارم، دوستی دارم؛ شما از خود من هستید و من هم از خود شما. ان شاء الله موفق باشید، موید باشید. جدیت کنید در تحصیل، جدیت کنید در یاد گرفتن معارف الهیه، جدیت کنید در اینکه خودتان را خوب بار بیاورید. خدا حفظتان کند، سلامت باشید ان شاء الله‌
«۱»- در صحیفه نور( ۲۲ جلدی) جمله( من آیه خدا هستم به سر این ملت) از قول امام خمینی در این سخنرانی آورده شده است که صحت ندارد و امام چنین جمله‏ای را تکذیب فرمودند، این جمله توسط یکی از حضار بعد از قطع کلام امام ابراز شده است و جمله بعدی امام پاسخ به گوینده است.


امام خمینی (ره)؛ 28 اسفند 1357

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 1/02 مگابایتبیشتر
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: