شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران به مناسبت روز جهانی کارگر (تجلیل از کارگران زحمتکش)

تهران، شمیران، دربند
روز جهانی کارگر
تجلیل از کارگران مسلمان و زحمتکش
ملت ایران
جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۶۴ تا صفحه ۲۶۵

بسم الله الرحمن الرحیم‌
روز کارگر را به ملتهای زحمتکش و خصوص کارگران به واژه اعم، تبریک عرض می‌کنم. کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه‌ها هستند. چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است. حیات یک ملت، مرهون کار و کارگر است. کار خلاصه نمی‌شود به جنبش مخصوص و کارگر خلاصه نمی‌شود به گروهی خاص؛ و به این انگیزه، روز کارگر روز همه ملت است نه بخش خاصی از آن. از این عموم استثنا می‌شود کارهای تخریبی و کارگران مخرب؛ هم آنان که به اسم طرفداری از کارگران از کار آنان جلوگیری می‌کنند و پشت نقاب طرفداری از دهقانان، خرمنهای آنان را که حاصل دسترنج یکساله آنان است به آتش می‌کشند، و زیر ماسک خدمت برای کارگران در کارخانه‌ها با تمام توان اخلال می‌کنند؛ این روز از آنان نیست و از دشمنان آنان است. آنان که در نقاب خدمت به خلق، مسلحانه بر ضد خلق قیام می‌کنند و ناجوانمردانه دست به انفجار در مجامع عمومی- که اکثراً خلق زحمتکش و کارگر مستمند در آنجا حضور دارند- می‌زنند؛ و ملت شریف دید که در انفجار تهران، آن که شهید شد کارگر بود و ناچار زخمیها هم اکثراً از این طبقه هستند. در این قیامهای مسلحانه در اطراف کشور و در دانشگاهها و در این انفجارهای متعدد در اهواز و غیره، دست جنایتکار امریکا پیداست و از ماهیت این گروهها که در هر خرابی و ضدیت با توده‌های مستضعف پیشگام هستند پرده برداشته می‌شود. روز کارگر روز دفن سلطه ابرقدرتهاست که با کار با واژه اعم، استقلال در همه ابعادش به مستضعفین جهان برمی‌گردد و ابرقدرتهای آدمخوار و عالمخوار خلع سلاح می‌شوند؛ و گویی که در آستانه روز کارگر، این انفجارهای پی در پی بی‌رابطه با این روز نباشد. ملت شریف ما اگر در این انقلاب بخواهد پیروز شود باید دست از آستین برآرد و به کار بپردازد. از متن دانشگاهها تا بازارها و کارخانه‌ها و مزارع و باغستانها تا آنجا که خودکفا شود و روی پای خود بایستد. ملت اسلامی ما باید به قدرت الهی خود اتکا کند و از این انفجارهای خائنانه که به دست گروهکهای بی‌فرهنگ و وابسته به اجانب وجود پیدا می‌کند نهراسد؛ که اینان با این خرابکاریها و شرارتها گور خود و اربابان جهانخوار خود را می‌کنند. نویسندگان و گویندگان ما ملت را با قلمها و زبانهای خود به پیش ببرند و جوانان برومند ما را از این پیشامدهای ناچیز نترسانند که جوانان ما مرد شهادت و شهامتند و از قلمهای مزدور آسیب برنمی‌دارند.
کار آقای کارتر، که از رزمندگی به راهزنی و از دخالت نظامی به پنهانکاری و انفجار کشیده است، او را به صورت یک موجود مفلوک درآورده که همکاران هوشمند خودش به او پشت کرده‌اند و در قدرت نظامی او تردید نموده‌اند، و چنین موجودی ملت شجاع ما را نخواهد ترساند. ای ملت عزیز، بهوش باشید و هوشمندانه این ریشه‌های پوسیده رژیم سابق را شناسایی کنید و به کمک شهربانی و سپاه پاسداران و کمیته‌ها در این شناسایی بشتابید، و به خدای بزرگ اتکال کنید و از تفرقه و تشتت بپرهیزید که خدا با شماست و دست خدا فوق دستهاست.
این جانب اخیراً از تمام قشرهای متعهد تقاضا می‌کنم در این لحظات حساس دست از انتقاد نهادهای اسلامی؛ خصوصاً قوای انتظامی بردارند و کوشش کنند برای تقویت روحی آنان. از خداوند متعال وحدت کلمه ملتهای اسلامی و قشرهای ملت مبارز ایران را خواستارم. و السلام علی عباد الله الصالحین.
10 اردیبهشت 59
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 10 اردیبهشت 1359

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: