مطلب مرتبط

پيام راديو- تلويزيونى به ملت ايران (اتكال به خدا، مايه قدرت و قوّت ملت)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام رادیو- تلویزیونی به ملت ایران (اتکال به خدا، مایه قدرت و قوّت ملت)

تهران، جماران
مانور هوایی ارتش در آسمان تهران
اتکال به خدا، مایه قدرت و قوّت ملت
ملت ایران
جلد ۱۳ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۲۳۲

توضیح تاریخی

  • عراقی‌ها برای تضعیف روحیه ایرانی‌ها شایعه کردند که امام خمینی در حمله‌ای هوایی کشته شده است و در رسانه‌هایشان گفتند که رژیم ایران بیانیه‌های امام را جعل می‌کند و آیت‌الله بهشتی برای گول زدن مردم، صدای امام را تقلید می‌کند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 302.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
در دو- سه ساعت قبل، یک صدایی در بالای آسمان پیدا شد و از جاهای مختلف از قراری که گفتند اظهار نگرانی کردند. در صورتی که مسئله‌ای نبود که نگرانی داشته باشد.
ما قوی هستیم و قدرتمند هستیم و ما بر آنها غلبه خواهیم کرد. ملت ایران باید از این طور مسائل هیچ نترسد، در صورتی که مسئله‌ای نبوده است؛ و فقط آن طوری که به ما اطلاع دادند یک مانور هوایی بوده است برای امتحان، و هیچ خوفی نیست در کار، و همه ما سالم و سلامت هستیم و در اینجا هم هیچ قضیه‌ای واقع نشده. و من از ملت بزرگ ایران خواهانم که در هر مسئله‌ای که پیش می‌آید قوی باشند، قدرتمند باشند، متکی به خدای تبارک و تعالی باشند و از هیچ چیز باک نداشته باشند. ما از آن قدرتهای بزرگ نترسیدیم، این که قدرتی ندارد، عراق که چیزی نیست. در صورتی که در خود عراق و در بغداد- از قراری که اطلاع دادند- الآن در بغداد مشغول به تفنگ‌اندازی و انفجارات است و اینها در حال انفجار هستند، در حال احتضار «1» هستند و ان شاء الله با دست قوی ملت و با تایید خدای تبارک و تعالی این ریشه‌های فساد قطع خواهد شد و اسلام گسترش پیدا خواهد کرد در همه جا. و ما متکی به خدا هستیم و با اتکا به خدا از هیچ چیز ترسی نداریم. و شما ملت عزیز مجتمع باشید، مصمم باشید و از هیچ چیز هراس نداشته باشید که هراسی هم نیست.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

«۱»- در حال مرگ‏


امام خمینی (ره)؛ 03 مهر 1359

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 1/24 مگابایتبیشتر
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: