مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع بانوان جهاد دانشگاهى اصفهان (نقش بانوان در صحنه‌هاى مختلف)بانوان ایران در این نهضت و انقلاب سهم بیشتری از مردان دارندبانوان محترم ایران به کشور خودشان خدمت می‌کنند و پشتوانه هستندتعهد بانوان ، پشنوانه ملت و اسلامشما [بانوان] را رژیم سابق نشناخته بودسلام و درود بر شما بانوان محترم و بر همه ملتسخنرانی در جمع بانوان جهاد دانشگاهی اصفهان (نقش بانوان در صحنه‌های مختلف)استوری | بانوان متعهد
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع بانوان جهاد دانشگاهی اصفهان (نقش بانوان در صحنه‌های مختلف)

تهران، حسینیّه جماران
نقش بانوان در انقلاب و صحنه‌های مختلف کشور
بانوان عضو جهاد دانشگاهی اصفهان‌
جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۵۵ تا صفحه ۳۵۶

بسم الله الرحمن الرحیم‌

نقش بانوان در انقلاب و صحنه‌های مختلف کشور

آنچه که در ایران بزرگتر از هر چیز بود، تحولی است که در بانوان ایران حاصل شد.
بانوان ایران در این نهضت و انقلاب سهم بیشتری از مردان دارند و امروز هم که در پشت جبهه‌ها مشغول فعالیت هستند، سهم آنها بیشتر از دیگران است و در تربیتی که اشتغال دارند، چه تربیت کودکانشان و چه تربیت خردسالانشان و چه تربیتهایی که در کلاسها و جاهای دیگر مجالس دارند، باز سهم بزرگی در این انقلاب دارند. عواطفی که در بانوان هست مخصوص خودشان است؛ در مردها این عواطف نیست و لهذا، آن چیزی که در پشت جبهه از روی عواطف از بانوان صادر می‌شود، بیشتر و بالاتر و ارزنده‌تر است از آن چیزی که از مردها صادر می‌شود. به موجب عواطفی که بانوان دارند، آنها برای جبهه‌ها کارهای بسیار مفید انجام داده‌اند و انجام می‌دهند و از همه مهمتر اینکه بانوان بعد از انقلاب با تمام کوشش و حفظ عفت و حفظ جهات اسلامی همقدم، بلکه پیشقدم در امور کشور بوده‌اند و بر خلاف آنچه که در رژیم سابق با برنامه‌ریزی از طرف چپاولگران جهان می‌خواستند به سر بانوان ما بیاورند و فاجعه‌ها را چند برابر کنند و بحمد الله، موفق نشدند.
و امروز ما می‌بینیم که بانوان محترم ایران در سرتاسر کشور یک عضو مفید و یک جمعیت متعهد معتقد هستند که به کشور خودشان خدمت می‌کنند و پشتوانه هستند از برای این کشور و من امیدوارم که تمام جهات اسلامی را در نظر بگیرند و با اسلحه ایمان‌ و تعهد به اسلام، این پیروزی را به پیش ببرند و پشتوانه این انقلاب باشند. همان طوری که جوانان را تربیت کردند و به جبهه فرستادند و در عین حالی که مادران جوانانشان در جبهه شهید شده‌اند، با کمال خوشرویی و افتخار، افتخار می‌کنند بر اینکه جوان آنها در راه اسلام شهید شده است و باز هم پیشنهاد می‌کنند که جوانان دیگر هم داریم و به اسلام تقدیم می‌کنیم. این مطلبی است که برای خاطر اسلامی بودن این انقلاب این تحول حاصل شده است. آنها می‌خواستند که بانوان ما را به طور دلخواه خودشان عرضه کنند و این قشر بزرگ کشور را به تباهی بکشند که با تباهی آنها تمام کشور در نسلهای آینده به تباهی کشیده می‌شد.
و خدای تبارک و تعالی بر این ملت منت نهاد و این پیروزی را نصیب کشور ما فرمود که به واسطه تعهد بانوان امیدواریم که در آتیه، پشتوانه این ملت و اسلام محکمتر بشود. و با کوشش شما بانوان محترم، جوانان کشور و کسانی که هم در جبهه [هستند]، بتوانند از عهده جنگ تا پیروزی [بیرون آیند] و هم در داخل و در پشت جبهه‌ها بتوانند به کارهای عمرانی و کارهای دیگری که مفید به حال کشور است قیام کنند. شما را رژیم سابق نشناخته بود. و گمان می‌کرد که بانوان ایران مثل همان چند نفر یا عده معدود منحرفین است و اینها هم به دست آنها می‌شود که انحراف پیدا کنند، لکن بانوان محترم ایران ثابت کردند که دستخوش این طور توطئه‌ها نشده‌اند و نمی‌شوند و ثابت کردند که در دژ محکم عفت و عصمت هستند و جوانان صحیح و نیرومند و دختران عفیف و متعهد به این کشور تسلیم خواهند کرد و هیچ گاه در آن راههایی که قدرتهای بزرگ برای تباه کردن این کشور پیش پای آنها گذاشته بود، نخواهند رفت.
من از خدای تبارک و تعالی سعادت و سلامت همه ملت و همه مردها و زنها و بانوان محترم را خواهانم و امیدوارم که با کوشش شما و با تعهد شما، این کشور به طور چشمگیر به پیروزیهای نهایی موفق شود. سلام و درود بر شما بانوان محترم و بر همه ملت.



امام خمینی (ره)؛ 02 خرداد 1360

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 5/26 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: