مطلب مرتبط

ولادت امام حسین (ع)، روز پاسدارولادت امام حسین (ع)، روز پاسدار
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع فرماندهان و اعضای شورای عالی سپاه (پاسدار واقعی باشیم)

تهران، جماران
میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار
مادامی که ما پاسدار واقعی باشیم کشورهای بزرگ نمی‌توانند کاری انجام دهند
محلاتی، فضل اللَّه (نماینده امام در سپاه پاسداران)- رفیق دوست، محسن (وزیر سپاه پاسداران)- فرماندهان و اعضای شورای عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌
جلد ۱۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۳۹ تا صفحه ۴۴۰

بسم الله الرحمن الرحیم‌

پاسدار واقعی، مدافع حریم ارزشهای اسلامی‌

من هم متقابلًا این روز بزرگ را به شما تبریک می‌گویم و همیشه شما را دعا می‌کنم.
اما علت اینکه پیام ندادم: اولًا ارگانها و نهادها زیاد شده‌اند و ثانیاً چون همه ارگانها از سپاه و ارتش و کمیته‌ها و مجلس و دولت را یکی می‌دانم، قبلًا برای همه پیام داده‌ام.
چه انتخاب خوبی است که روز ولادت حضرت سید الشهدا- علیه السلام- روز پاسدار نامیده شده است. امیدوارم همان گونه که امام حسین- علیه السلام- با خون خود اسلام را زنده کرده، شما به تبعیت از او انقلاب و اسلام را ضمانت نمایید. بنی امیه قصد داشتند که اسلام را از بین ببرند، و در رژیم گذشته نیز افرادی مثل یزید، خلاف شرع می‌کردند و به اسم «دروازه تمدن» بنا داشتند که دانشگاهها را فاسد و مردم عادی را سرگرم به مسائل شهوانی کنند، که اگر مردم انقلاب نکرده بودند و چند سال دیگر مملکت دست آنها بود همه چیز خراب می‌شد، که با عنایت خداوند آن مسائل از بین رفت. و مادامی که ما پاسدار واقعی باشیم کشورهای بزرگ نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ و علّت فشار دنیا هم این است که می‌بینند در این مملکت نه کودتا معنی دارد و نه هجوم نظامی، و ایران از نظر منطقه و اسلام قدرت خاصی پیدا کرده است، لذا ما را آرام نمی‌گذارند.
و ما باید به همه سفارش کنیم که برای اسلام خدمت کنند و همه در صف واحدی قرار بگیریم که انحرافی پیش نیاید، و باید همیشه احساس کنیم که تنها خودمان هستیم در برابر این همه دشمنان. باید این بار بزرگ را به منزل برسانیم و در این راه متحد باشیم و گرایش خاص به این گروه و آن گروه نداشته باشیم.
و شما سلام مرا به همه برادران و همه پاسداران و نیروهای نظامی و انتظامی برسانید.
من دعاگو و خدمتگزار شما هستم.
و السلام علیکم و رحمه الله‌



امام خمینی (ره)؛ 26 اردیبهشت 1362

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: