شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای حسین راستی کاشانی (موافقت با استعفای ایشان)

تهران، جماران
استعفای نماینده امام خمینی از سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
راستی کاشانی، حسین
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۳۹

توضیح تاریخی

  • تعدادی از فرماندهان نظامی عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بودند، پیش¬تر امام به آن¬ها فرموده بودند که کناره بگیرند. اختلافات چپی¬ها و راستی¬ها که در سازمان بالا گرفت، نماینده امام در آن سازمان ترجیح داد استعفا کند. ر.ک. دایره¬المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی¬نیا، نشر سایان، صفحه 400.

[بسمه تعالی. محضر مقدس رهبر کبیر انقلاب، بزرگ مرجع اسلام حضرت آیت الله العظمی امام خمینی- ادام الله ظله علی رءوس المسلمین‌
با کمال احترام معروض می‌دارد، با اینکه در اطاعت از امر مکرر حضرت امام نسبت به نمایندگی در سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بحمد الله تا کنون انجام وظیفه شده است و به لطف خداوند با توجه به نقطه نظرهای مبارک خطر ضعفهایی که ممکن بود از جانب منحرفین ایجاد شود برطرف شده است، ولی با اشتغالات درسی در حوزه و اطاعت از دیگر اوامر حضرت مستطاب عالی فرصت لازم برای ادامه نمایندگی آن حضرت در سازمان مذکور نیست. استدعای استعفا دارم. ضمناً چون در پیروی از فرمایشات حضرت عالی عده‌ای از اعضای محترم سازمان به جبهه رفته‌اند و عده‌ای عازم هستند، استدعای انحلال دارند. از خداوند منان صحت و طول عمر آن امام بزرگوار را مسالت دارم.
بیست و چهارم محرّم الحرام 1407- حسین راستی کاشانی‌].
بسمه تعالی‌
با خصوصیات علمی و عملی و اخلاقی خوبی که در جنابعالی است، امید است چون گذشته به تربیت افراد صالحی برای اسلام و جمهوری اسلامی اشتغال داشته و موفق باشید. با استعفای جنابعالی و درخواست انحلال سازمان موافقت می‌نمایم. از خداوند تعالی توفیق همگان را برای خدمت به اسلام و مسلمین خواهانم. و السلام علیکم و رحمه الله.
29 محرّم الحرام 1407
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 12 مهر 1365
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: