شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به روحانیون و ملت مسلمان ایران (افشای جنایتهای رژیم شاه)

قم
آغاز ماه محرّم
دعوت از روحانیون و وعاظ برای افشای جنایتها و خیانتهای رژیم شاه
روحانیون، وعاظ و ملت مسلمان ایران
جلد ۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۲۹ تا صفحه ۲۳۰

بسم الله الرحمن الرحیم‌
به عموم حضرات مبلغین محترم و خطبای معظم- کثَّر الله امثالهم- و عموم هیآت محترم، عزاداران سید مظلومان- علیه الصلاه و السلام- محترماً معروض می‌دارد: در این ایام که دستگاه جبار از خوف آنکه مبادا در منابر و مجامع مسلمین شرح مظالم و اعمال خلاف انسانی و ضد دینی و وطنی آنها داده شود دست به رسوایی دیگری زده و در صدد گرفتن التزام و تعهد از مبلغین محترم و سران هیآت عزادار است که از مظالم دم نزنند و دستگاه جبار را به خودسری واگذارند، لازم است تذکر دهم که این التزامات علاوه بر آنکه ارزش قانونی نداشته و مخالفت با آن هیچ اثری ندارد، التزام گیرندگان مجرم و قابل تعقیب هستند. عجب است که دستگاه بی‌پروا ادعا دارد که قاطبه ملت با اوست و از پشتیبانی اکثریت قاطع برخوردار است، با این وصف، در تمام شهرستانها، قرا و قصبات به دست و پا افتاده و با ارعاب و تهدید ملتْ خفقان ایجاد می‌کند. اگر این ادعا صحیح است ملت را این چند روز به حال خود وا واگذارند تا از پشتیبانی مردم متمتع شده موافقت شش میلیونی به همه ملل جهان ظاهر. و الّا اشاعه اکاذیب برای تشویش افکار عامه، بر خلاف مصالح اسلام و مملکت، جرم و قابل تعقیب است‌
حضرات مبلغین عظام، هیآت محترم، و سران دسته‌های عزادار متذکر شوند که لازم است فریضه دینی خود را در این ایام در اجتماعات مسلمین ادا کنند، و از سید مظلومان فداکاری در راه احیای شریعت را فرا گیرند، و از توهّم چند روز حبس و زجر نترسند.
و لَا تَهِنُوا و لَا تَحزَنُوا و اَنتُمُ الاَعلَونَ إن کُنتُم مُومِنِینَ. «1»
آقایان بدانند که خطر امروز بر اسلام کمتر از خطر بنی امیه نیست. دستگاه جبار با تمام قوا به اسرائیل و عمال آنها (فرقه ضالّ و مضلّه) «2» همراهی می‌کند. دستگاه تبلیغات را به دست آنها سپرده، و در دربار دست آنها باز است. «3» در ارتش و فرهنگ و سایر وزارتخانه‌ها برای آنها جا باز نموده و شغلهای حساس به آنها داده‌اند. خطر اسرائیل و عمال آن را به مردم تذکر دهید. در نوحه‌های سینه زنی از مصیبتهای وارده بر اسلام و مراکز فقه و دیانت و انصار شریعت یادآور شوید. از فرستادن و تجهیز دولت خائن چند هزار نفر دشمن اسلام و ملت و وطن را به لندن، برای شرکت در محفل ضد اسلامی و ملی، اظهار تنفر کنید
سکوت در این ایام تایید دستگاه جبار و کمک به دشمنان اسلام است. از عواقب این امر بترسید. از سخط خدای تعالی بهراسید. اگر به واسطه سکوت شماها به اسلام لطمه‌ای وارد آید، نزد خدای تعالی و ملت مسلمان مسئول هستید: إذَا ظَهَرَتِ البِدَعُ فَلِلعَالِمِ اَن یُظهِرَ عِلمَهُ، و إلّا فَعَلَیهِ لَعنَهُ اللهِ. «4» از تساوی حقوق اظهار تنفر کنید؛ و از دخالت زنها در اجتماعی که مستلزم مفاسد بیشمار است، ابراز انزجار، و دین خدا را یاری کنید. و بدانید إن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم و یُثَبِّت اَقدَامَکُم. «5» از اخافه و ارعاب سازمانها و دستگاه شهربانی هراسی به خود راه ندهید. آنها نیز مثل شما ملزم و مجبورند؛ و بسیاری از آنها با شما همراه و از دستگاه بیزارند. و السلام علیکم و علی من اتبع الهدی.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- سوره آل عمران، آیه ۱۳۹:« سستی نکنید و اندوهناک نباشید، زیرا اگر ایمان آورده باشید، برتری خواهید جست».«۲»- فرقه بهایی.«۳»- اشاره به تلویزیون ایران که در دست ثابت پاسال بهایی بود، و نیز اشاره به تیمسار ایادی( طبیب بهایی شاه و از مقربان دربار).«۴»- اصول کافی، ج ۱، ص ۵۴:« پیامبر اسلام( ص): هنگامی که بدعتها ظاهر شدند، بر عالِم واجب است که علمش را بروز دهد و گر نه لعنت خدا بر اوست.«۵»- سوره محمد، آیه ۷:« اگر شما خدا را یاری کنید، خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند.»


امام خمینی (ره)؛ 28 اردیبهشت 1342

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: