شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه درباره وجوه شرعی‌

نجف
پاسخ نامه؛ وجوه شرعی
(احتمالًا) اعرابی، محمد حسن «1»- قم
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۶۷
بسمه تعالی‌
26 شوال 85
به عرض می‌رساند، مرقوم شریف واصل، سلامت و توفیق جنابعالی را خواهانم. راجع به وضع مرحوم آقای شهیدی و بازماندگان ایشان مرقوم شده بود، موجب تاثر گردید. و این جانب با وضعی که اکنون مواجه هستم نمی‌دانم این نحو قضایا را که مراجعه می‌شود چه چاره کنم. در اینجا به هیچ وجه برای من وجهی از ایران یا غیر آنجا نمی‌رسد مگر مختصر غیر قابل ذکر. وضع ایران هم به آن نحو که ملاحظه می‌کنید می‌باشد. گرفتاریهای امثال مورد مذکور باز هم هست، و مراجعه می‌شود و راهی برای حل آنها ندارم. اگر جنابعالی از محلات یا جای دیگر کسانی را پیدا کردید که بخواهند در مورد قروض ایشان یا خرج ورثه ایشان از سهم مبارک بدهند، اجازه می‌دهم. امید است خداوند تعالی فرجی عنایت فرماید که مطالب، خود به خود حل شود. و السلام علیکم.
روح الله الموسوی الخمینی‌
راجع به فرستادن کسی به محلات، شخص ثالثی غیر از شما و آقای انصاری «2» گمان ندارم صلاح باشد. و اگر هم واقعاً صلاح باشد من نمی‌توانم تعیین کنم «3»
«۱»- داماد امام خمینی.«۲»- آقای یحیی انصاری شیرازی.«۳»- این نامه از پرونده امام خمینی در ساواک به دست آمده است. ذیل نامه نوشته شده است:« این نامه از مدارک مکشوفه از منزل خمینی به دست آمده، در پرونده وی بایگانی شود. ۱/ ۷/ ۴۷».


امام خمینی (ره)؛ 28 بهمن 1344
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: