شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای محمد علی گرامی (کوبیدن اسلام به اسم اسلام)

نجف
کوبیدن اسلام به اسم اسلام
گرامی، محمد علی
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۳۵ تا صفحه ۱۳۶

بسمه تعالی‌
17 صفر 87
خدمت جناب مستطاب عماد الاعلام و ثقه الاسلام آقای گرامی- دامت افاضاته‌
مرقوم گرامی واصل، از تفقد جنابعالی متشکر شدم. امید من در پیشگاه مقدس باری تعالی حسن ظن شما دوستان است. حال مزاجی بحمد الله اکنون خوب است. لکن اوضاع ایران خصوصاً و سایر بلاد مسلمین عموماً موجب تاسف است، با برنامه حساب شده برای کوبیدن اسلام به اسم اسلام پیش می‌روند و اولیای امر یا غافلند یا خدای نخواسته بعضی از آنها تغافل می‌کنند. تاسف در سازش است که از اعمال بعض موثرین ظاهر می‌شود. ولی این امور نباید موجب سستی و سردی آقایان افاضل و طبقه جوان شود. خداوند تعالی با شما است و این عربده‌ها ان شاء الله خفه خواهد شد
بسمه تعالی؛ وَ العَصْرِ انَّ الانْسانَ لَفِی خُسْرٍ الّا الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ وَ تَواصَوْا بِالحَقِّ وَ تَواصَوْا بِالصَّبرِ «1». آقایان افاضل در محافل خود تواصی به حق کنند و در راه حق، تواصی به صبر کنند.
من به شماها اطمینان فیروزی می‌دهم؛ اطمینان غلبه حق بر باطل می‌دهم. با احساسات یک ملت نمی‌توان مبارزه کرد لکن مهم، امتحان باری تعالی است. وَ اللهِ لَتُغَرْبَلنَ‌
غَرْبَله. «2»
ماها را در این دیگ بزرگ طبیعت که باطنش جهنم است ریخته و زیر و بالا می‌کنند و به غَلیان می‌آورند تا جهنمیها ممتاز شوند. متوجه باشید خدای نخواسته از جهنمیها نشوید. سازش با ظالم جهنمی، بزرگترین و بارزترین آثار جهنمی است. شماها از آنها نباشید. از خداوند تعالی توفیق و تایید همه آقایان- ایدهم الله تعالی- را خواهانم. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- قرآن کریم، سوره عصر:« سوگند به این زمان* که آدمی در خُسران است* مگر آنها که ایمان آوردند و کارهای شایسته کردند و یکدیگر را به حق سفارش کردند و یکدیگر را به صبر سفارش کردند».«۲»- اشاره به خطبه ۱۶، نهج البلاغه( فیض الاسلام):« به خدا سوگند، در غربال از هم جدا می‏گردید.»« و الذی بعثه بالحق لتبلبلن بلبله و لتغربلنّ غربلهٍ و لتساطنّ سوط القدر». سوگند به آن کسی که پیغمبر را به حق فرستاد، هر آینه درهم آمیخته شوید و در غربال امتحان از هم بیخته و جدا گردید و بر هم زده شوید مانند بر هم زدن کفگیر آنچه در دیگ طعام است در وقت غلیان و جوشش. نهج البلاغه فیض الاسلام، خطبه ۱۶، ص ۶۶.


امام خمینی (ره)؛ 06 خرداد 1346

جمله طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: