مطلب مرتبط

وظیفه نسل جوانوظیفه نسل جوانبیداری غرب‌زدگانبیداری غرب‌زدگان
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به انجمن‌های اسلامی دانشجویان اروپا (مقابله با تبلیغات دشمنان اسلام)

نجف
برگزاری ششمین کنگره سالانه اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا
ضرورت مقابله با تبلیغات دشمنان اسلام
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۸۲ تا صفحه ۲۸۳

بسمه تعالی‌
14 ج 1 90
اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان گروه فارسی زبان در اروپا
پس از اهدای سلام، پیام ششمین کنگره سالانه اتحادیه واصل شد. توجه نسل جوان به شناسایی و شناساندن چهره واقعی اسلام موجب تقدیر است. ما امروز قبل از هر چیز وظیفه داریم تبلیغات چند صد ساله اجانب و عمال استعمار را خنثی کنیم.
کارشناسان استعمار با کمال تزویر و حیله، با اسم اسلام دوستی و شرق‌شناسی پرده‌های ضخیمی بر چهره نورانی اسلام کشیده و اسلام را با معماریها و نقاشیها و ابنیه عالیه و هنرهای زیبا معرفی نموده و حکومتهای جائرانه ضد اسلامی اموی و عباسی و عثمانی را به اسم خلافت اسلامی به جامعه‌ها تحویل داده‌اند، و چهره واقعی اسلام را در پشت این پرده‌ها پنهان نگاه داشته؛ به طوری که امروز مشکل است ما بتوانیم حکومت اسلام و تشکیلات اساسی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن را بر جوامع بشری- حتی مسلمین- بفهمانیم. باید کوشش کرد و پرده از تبلیغات مسموم چند صد ساله اجانب برداشت.
شما نسل جوان موظف هستید غربزده‌ها را از خواب بیدار کنید، و فجایع حکومتهای ضد انسانی آنها و عمال آنها را برملا نمایید و طرز حکومت اسلام را که مع الاسف بسیار عمر کوتاهی داشت و در همان چند صباح، راه و روش اسلام را در ولایت و والی روشن کرد به جوامع عموماً و به فرزندان اسلام خصوصاً گوشزد کنید و صفوف خود را فشرده تر نمایید. از خداوند متعال توفیق همه را برای خدمت به اهداف اسلام خواستار است. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در صحیفه نور( دوره ۲۲ جلدی)؛ ج ۱، ص ۱۵۳، ذیل تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۴۹ درج شده است.


امام خمینی (ره)؛ 27 تیر 1349

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: