مطلب مرتبط

نفی طاغوت ارزان نبوده استنفی طاغوت ارزان نبوده است
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (توصیه‌های نه‌گانه)

پاریس، نوفل لوشاتو
فرارسیدن اربعین حسینی
توصیه‌های نه‌گانه
ملت ایران
جلد ۵ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۷۷ تا صفحه ۴۷۹

بسم الله الرحمن الرحیم‌
اربعین سید مظلومان و سرور شهیدان- صلوات الله و سلامه علیه- رسید. بر ملت رشید و آگاه ما «اربعین» های سودمندی گذشت. ما در این سالها به دنبال بیش از پنجاه سال سلطنت غاصبانه سلسله پهلوی با چه مصیبتهایی و بی‌فرهنگیهای خانمانسوزی مواجه بوده‌ایم. سالهایی بس تلخ و رنج آور در این پنجاه سال و تلختر و رنج‌آورتر در این یکی دو سال اخیر که ملت شجاع ما را علیه استبداد و استعمار به حرکت درآورد.
امسال اربعین امام امت در خلال اربعینهای پیروان و شیعیان آن بزرگمرد اسلام واقع شده، و گویی خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست، و اربعین اخیر برادران ما بازتاب اربعین آن دلاوران می‌باشد؛ خون طاهر آنان به حکومت طاغوتی یزید خاتمه داد، و خون پاک اینان سلطنت طاغوتی را به هم پیچید. اربعین امسال استثنایی و نمونه است؛ راهپیمایی و تظاهرات پر شور در این اربعین وظیفه شرعی و ملی است.
ملت بزرگ در سراسر ایران با راهپیمایی و تظاهرات خود این نظام را دفن می‌کند، و مخالفت خود را با «شورای سلطنت» غیر قانونی اعلام می‌نماید، و پشتیبانی خود را برای چندمین بار از «جمهوری اسلامی» اعلام می‌کند. لازم است توجه ملت دلیر ایران را به مطالبی چند جلب نمایم:
1- از قرار اطلاع، مامورین دولت شبها گندم انبارها و سیلوها را با کامیون می‌برند و می‌خواهند قحطی مصنوعی به وجود آورند. وظیفه حتمی مردم تهران و شهرستانهاست که از این عمل شدیداً جلوگیری کنند، و عده‌ای از معتمدین را به نظارت بگمارند که این عمل غیر انسانی دولت را خنثی کنند. غفلت از این امر مسئولیت شرعی دارد.
2- از قرار اطلاع، دولت امریکا درصدد است که اسلحه و مهماتی را که در ایران است و در مقابل نفت به مردم ایران تحمیل کرده است، یا به سرقت ببرد (اگر تا کنون نبرده باشد، چنانچه بعضی از خبرگزاریها افشا کرده‌اند) و یا منفجر کند. بر افسران و درجه داران ارتش و سایر نیروهای سه‌گانه است که از آن جلوگیری کنند، و بر ملت است که با ارتش در این امر همکاری کنند، و نگذارند بیش از این مال ملت را نابود و یا چپاول کنند. افسران محترم بدانند که مسامحه در این امر خیانت به کشور و اسلام است.
3- کشاورزان محترم همت کنند و از اقدام برای کشت خصوصاً کشت دیمی غفلت نکنند. ممکن است مفسدین قحطی مصنوعی ایجاد کرده و کشور را در مضیقه قرار دهند.
4- بانکهای اسلامی به کشاورزان به منظور ادامه کشاورزی قرض الحسنه بدهند، و مسلمانان در این امر حیاتی با این بانکها تشریک مساعی نمایند تا جلوی توطئه شیطانی گرفته شود.
5- به جمیع بانکهای خارجی کشور اعلام می‌شود که سپرده‌های شاه و بستگان او و سایر دزدان اموال ملت محروم را- که صورت اسامی بعضی از آنان تهیه شده است- از آنِ ملت است که اینان اختلاس نموده و از کشور خارج کرده‌اند؛ بانکها این وجوه سپرده شده را نباید به آنها تحویل دهند که بزودی مقامات صالحه علیه آنان اقامه دعوی خواهند کرد.
6- به وکلای غیر قانونی مجلسین اخطار می‌شود که از رفتن به مجلسین احتراز کنند و در صورت تخلف، مورد مواخذه ملت شریف قرار خواهند گرفت.
7- از دانشگاهیان محترم انتظار دارم اکنون که دانشگاهها این دژهای مبارزات دانشجویان فداکار را باز کرده‌اند، به شعارهای ضد رژیم فاسد و تظاهرات علیه دولت‌ غاصب و شاه و علیه شورای غیر قانونی سلطنتی ادامه دهند، و استادانی را که با دستگاه ظلم و اختناق رابطه دارند یا طرفدار رژیم فاسد هستند نپذیرند.
8- به کسانی که در شورای سلطنتی غیر قانونی به عنوان عضویت داخل شده‌اند اخطار می‌کنم که این عمل، غیر قانونی و دخالت آنان در مقدرات کشور جرم است، و بی‌درنگ از این شورا کناره‌گیری کنند، و در صورت تخلف مسئول پیشامدها هستند.
9- اعضای شورای انقلاب اسلامی در داخل کشور هستند و بزودی معرفی خواهند شد.
از خداوند تعالی خواستارم که با مرحمت واسعه خود، ملت ما را از شر اشرار داخلی و خارجی نجات دهد. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
25/ 10/ 57- 16 صفر 99
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در صحیفه نور ذیل تاریخ ۲۶/ ۱۰/ ۱۳۵۷ درج شده است.


امام خمینی (ره)؛ 25 دی 1357

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: