شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به آقای بنی صدر به مناسبت نجات از سانحه هوایی‌

تهران، جماران
نجات از سانحه هوایی
بنی صدر، ابو الحسن (رئیس جمهور)
جلد ۱۳ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۰۹

توضیح تاریخی

  •  24 مرداد 1359 فرماندهان ارشد عملیاتی ارتش و سپاه در مناطق غرب و شمال غرب کشور در اتاق جنگ لشگر کرمانشاه جلسه‌ای با حضور بنی‌صدر و مشاورانش برگزار کردند. بنی‌صدر و همراهانش گزارش‌های فرماندهان را جدی نگرفتند و اعتقاد داشتند که تانک‌ها ماکت هستند و از عدم جرات عراق برای حمله به ایران می‌گفتند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ تاریخ جنگ ایران و عراق، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 35.
  • بنی­‌صدر در اوج بود و اغلب مردم وی را نزدیک به امام می­‌دانستند. او هر روز در روزنامه­‌اش، انقلاب اسلامی، مطالب تاثیرگذاری می­‌نوشت که در محبوبیتش موثر بود. بالگرد رئیس جمهور و همراهانش سقوط کرد اما نجات یافتند. فردای پیام امام بنی‌صدر در یادداشتش از ابراز شادی امام از دیدن مجدّد او و تذکر به وی برای حفظ سلامتی­‌اش نوشت. تبلیغات این­‌چنینی مخالفان بنی­‌صدر را در شرایط سختی قرار می­‌داد. ر.ک. دایره­‌المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی­‌نیا، نشر سایان، صفحه 288.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
جناب آقای بنی صدر، رئیس جمهور- حفظه الله تعالی‌
نجات جنابعالی و همراهان محترم از سانحه‌ای که به حسب عادت مصیبت بار باید باشد نشانه‌ای از الطاف الهی است برای پیشرفت انقلاب اسلامی. ما از این اموری که دست قدرت حق آشکارا در آن پیداست، که همه در جهت حفظ این کشور و ملت است، کراراً دیده‌ایم و ان شاء الله تعالی از این پس نیز عنایات پروردگار با ماست. و با همه وجود در پیشگاه مقدسش شکرگزاریم. ما همه از خداییم، و باید در راه خدمت به او باشیم. این عنایت معجزه‌آسا دلیل آن است که شما و همراهانتان در خدمت به کشور اسلامی صدیق بوده و صدیق خواهید بود. شما، به شکرانه این نعمت بزرگ، زندگانی ثانوی خود را بیش از پیش وقف خدمت به اسلام و کشور اسلامی نمایید. و ملت بزرگ با رویت این عنایات پی در پی اطمینان کامل داشته باشند که ما دام که در خدمت اسلام هستند. آسیب‌پذیر نیستند. و دشمنان کوردل این کشور بدانند که با توطئه‌ها و شیطنتها نخواهند توانست کشور اسلامی را آسیب رسانند. و ملت ما تا پای جان در خدمت به اسلام حاضر، و در پشتیبانی از نهادهای اسلامی مصمم هستند. و از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین و کشور اسلامی ایران را خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله.
25 مرداد 59
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 25 مرداد 1359
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: