مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع پرسنل نيروى دريايى (تلاش براى تحقق حاكميت اسلام)این روز هم روز نبوّت است وهم روز امامتما باید دنبال تعلیمات اسلام باشیمشکست و پیروزی صوری و حقیقیما از موت ترس دیگر نداریمکوشش کنید راه اسلام را طی کنیدبه راه اسلام بروید و تخلف نکنیدان شاء الله پیروزی با شماستسخنرانی در جمع پرسنل نیروی دریایی (تلاش برای تحقق حاکمیت اسلام)استوری |‌ در راه اسلاماستوری | آیا دینم سالم است؟در این میدان کوشش کنیددر این راه پیروزیدبر پایه اسلامآیا دینم سالم است؟میلاد امانت دار وحیمیلاد امانت دار وحی
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع پرسنل نیروی دریایی (تلاش برای تحقق حاکمیت اسلام)

تهران، حسینیه جماران
میلاد امیر المومنین علی (ع)
تلاش برای تحقق حاکمیت اسلام
افضلی، بهرام (فرمانده نیروی دریایی)، پرسنل نیروی دریایی، ناوگان بندر عباس، مسئولان سیاسی ایدئولوژیک این نیرو، پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اهالی هرمزگان‌
جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۵۰ تا صفحه ۳۵۳

بسم الله الرحمن الرحیم‌

توجه اولیای خدا به سلامت در دین و نفس‌

من این روز مبارک را بر تمام مسلمین، و بر ملت شریف ایران، و به قوای مسلح جمهوری اسلامی، و به عشایر نیرومند همه کشور و آن عشایری که از کهکیلویه و بویر احمد در اینجا حاضرند، و به شما نیروی دریایی، و به سایر آقایانی که از هرمزگان آمده‌اند و از جزیره‌های ثلاث، تبریک عرض می‌کنم. این روز روزی است که علی بن ابی طالب- سلام الله علیه- که باب وحی و امانتدار وحی بود متولد شد. و این روزی است که قرآن کریم و سنت رسول اکرم به ولادت این مولود بزرگ، مفسر پیدا کرد و پشتوانه وحی و پشتوانه اسلام به وجود این مبارک مولود، قوی شد، که اتمام بعثت، به وجود این مولود بزرگ شد. و باید بگوییم فتح باب وحی و تفسیر وحی و ادامه وحی، به وجود مقدس این سرور [متحقق‌] شد. من این روز را، که هم روز بعثت است وهم روز ولایت است وهم روز نبوّت است وهم روز امامت، به همه آقایان و همه ملت تبریک عرض می‌کنم.
ما باید دنبال تعلیمات اسلام باشیم. کشور ما که به اسم اسلام و به اسم قرآن کریم و با اسم «الله اکبر» این جمهوری اسلامی را مستقر کرد. باید کوشش ما، هر جا که هستیم و در هر یک از ارگانها که هستیم و در هر جای ایران که هستیم، این باشد که اسلام در آنجا پیاده شود و تحقق پیدا کند. ما اگر چنانچه اسلام را در این کشور متحقق کنیم و نیروهای‌ مسلح ما، چه نیروی دریایی یا هوایی یا زمینی و چه پاسداران متعهد و چه سایر قشرهای ملت، از نیروهای مسلح گرفته تا سایر قشرهای مردم، متعهد به اسلام باشیم و دنباله وحی و دنباله امام باشیم و دنباله آن بزرگواری که امروز روز اوست باشیم، خوفی از هیچ چیز نداریم. خوف از مرگ برای آن است که کسی مرگ را آخر زندگانی بداند. کسی می‌ترسد که با مرگ به نابودی برسد یا به مراحلی از جزا و عقاب برسد لکن اگر ما با سلامت ایمان از این دنیا برویم، چه در جبهه‌های جنگ، که جبهه شهادت است، و چه در جبهه‌های پشت جنگ، که آن هم جبهه جنگ و شهادت است، اگر ما نایل بشویم به فوز شهادت، باکی از این نداریم که در این دریای پر خروش عالم ما شکست بخوریم، شکست صوری، یا پیروز بشویم، پیروزی صوری. اگر ما در آن مرحله از سیر که داریم، پیروز از کار درآییم، مرگ ما پیروزی است، و حیات ما نیز پیروزی است. کوشش کنید که در آن میدانی که میدان مبارزه بین الله و شیطان است، میدان مبارزه بین نفسانیت انسان و روح است، در آن میدان پیروز بشوید. اگر این پیروزی به دست شما آمد، از هیچ شکستی باک نداشته باشید که آنها شکست نیست. علی- علیه السلام- در وقتی که رسول اکرم، به حسب روایت، فرمود که تو شهید خواهی شد، به فکر این بود که آیا با سلامت دین یا نه. سوال می‌کند که من هنگام شهادت دینم سالم است. می‌فرماید که بله. «1» آن چیزی که اولیای خدا توجه به او داشتند سلامت در دین و سلامت نفس بود. حضرت علی بن الحسین هم وقتی که پدر بزرگوارش فرمود که شهید خواهیم شد، عرض کرد مگر ما بحق نیستیم. فرمود: چرا، ما بحقیم. بعد عرض کرد که ما از چه دیگر بترسیم. ما از موت ترس دیگر نداریم.

لزوم اجتناب از تخلف در تمام ارگانها

برادران من، کوشش کنید که در هر جا که هستید، هر شغلی که دارید، هر نظامی که هستید، با هر ایده‌ای که هستید، توجه کنید که این راه اسلام را به آن طوری که خدای‌ تبارک و تعالی امر فرموده است طی کنید که با طی کردن این راه شما پیروزید. امروز شما ببینید که مواجه با چه اشخاص و جمعیتها هستید. مواجه با آنها که نفاق دارند و با نفاق ادعای اسلام می‌کنند، و آن وقت یک حبسیهایی که در جاهایی پیش دمکراتها محبوس بودند بر خلاف همه مقررات انسانی، مقررات اسلامی، با ادعای اینکه مسلمان هستیم، آنها را بمباران می‌کنند و با آن طرز فجیع به شهادت می‌رسانند. «2» اینها دلیل بر این است که شکست خورده‌اند و وازده‌اند در جمعیتهای عالم. چون شکست خورده‌اند، با این و پا زدن می‌خواهند یک صورتی برای خودشان درست کنند و آن وقت با آن وضع و با آن وضع جنون‌آمیز و حیوانی جوانهای عزیز ما را، که گفته می‌شود قریب دویست نفر در آن محبس بودند، به شهادت رساندند، یا بسیاری را زخمی و بسیاری را شهید کردند. این وضعی است که ما مواجه با این طور جنایتکاران هستیم. جنایتکارانی که الهام از جنایتکاران بزرگ می‌گیرند و با افراد ملت خودشان این نحو رفتار می‌کنند.
شما برادران توجه داشته باشید که به راه اسلام بروید، و تخلف نکنید. و در همه جاها که هستید، در پادگانها و در سایر جاها که مجتمع هستید، از تخلفات اسلامی پرهیز کنید. و شما ببینید که آنهایی که با شما مقابل هستند وقتی که شکست می‌خورند، آن طوری که گفته شده است در سنگرهای آنها آلات لهو و لعب و مشروبات پیدا می‌شود. شماها توجه کنید که شمایی که امروز لشکر اسلام هستید، ارتش اسلام هستید، پاسداران اسلام هستید، باید با آنهایی که پاسدار کفرند و نفاق‌اند فرق داشته باشید. شما باید جاهایی که زندگی می‌کنید مسجد شما باشد. معبد شما باشد. شما در عبادت خدا هستید. شما در سنگرها که هستید عبادتگاه شماست سنگرها؛ برای اینکه شما دنبال اسلام هستید و دنبال امام مسلمین، علی بن ابی طالب- سلام الله علیه.
من از همه قوای مسلح، چه نیروی دریایی، که بسیاریشان در اینجا تشریف دارند، و چه نیروی هوایی و چه نیروی زمینی، و از پاسداران متعهد، و از عشایر نیرومند، و از جهاد، و از همه نیروهایی که ملی هستند و از ملت جوشیده‌اند، و از همه سازمانها تشکر می‌کنم. خدای تبارک و تعالی پشتیبان همه شما هست. و شما باید با همکاری هم، همفکری هم، با توجه به اینکه نظام به طور صحیح ملحوظ بشود و مراتب ملحوظ باشد، با هم به جنگ کفار می‌روید. و ان شاء الله پیروزی با شماست. و خداوند شما را پیروز کند. هم در پیروزی با جنگ داخلی که جنگ نفس است، وهم پیروزی در خارج، که قوای کفر است و قوای نفاق. از خدای تبارک و تعالی سلامت و سعادت همه را خواستارم.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

«۱»- بحار الانوار، ج ۹۳، ص ۳۵۸، ح ۲۵.«۲»- اشاره است به واقعه بمباران زندان« دولتو» در سردشت کردستان توسط هواپیماهای عراقی. در این زندان، مبارزین مسلمان کُرد و ارتشیان و پاسدارانی که در جریان کمک به مردم کردستان برای دفع اشرار به اسارت حزب دمکرات کردستان و دیگر عوامل بیگانه درآمده بودند، نگهداری می‏شدند. سران حزب دمکرات در اقدامی ناجوانمردانه از رژیم حاکم بر بغداد خواستند تا محل نگهداری زندانیان و اسرا را بمباران کند.


امام خمینی (ره)؛ 28 اردیبهشت 1360

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 7/91 مگابایتبیشتر

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: