شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع ائمه جمعه استان کرمان (حفظ وحدت و توجه به تکلیف)

تهران، جماران
حفظ وحدت و توجه به تکلیف
ائمه جمعه استان کرمان‌
جلد ۱۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۶۰ تا صفحه ۲۶۱

توضیح تاریخی

  • روز دوم خرداد سال 61، ایرانی ها خرمشهر را محاصره کردند. روز سوم خرداد نیروهای معدودی به دروازه‌های خرمشهر رسیدند و صیاد شیرازی مردد بود که به هفتصد نیرو دستور بدهد به شهری که در آن 15هزار عراقی مستقر هستند، حمله کنند یا نه. اما آن 15هزار نیرو ناگهان صف بستند تا اسیر شوند و در نتیجه ظهر سوم خرداد همه‌ی مردم ایران خبر آزادی خرمشهر را شنیدند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ جنگ ایران و عراق، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 211.

بسم الله الرحمن الرحیم‌

لزوم حفظ وحدت و توجه به تکلیف‌

از آقایانی که زحمت کشیده و اینجا آمده‌اند تشکر کرده و دعاگوی همه می‌باشم و همچنین از اهالی و علمای کرمان و ائمه جماعت آن استان- که خداوند همه آنان را حفظ فرماید- تشکر می‌کنم. بار دیگر این نکته را تذکر می‌دهم که سعی کنید وحدت را حفظ نمایید؛ وحدت بین خودتان، وحدت بین خودتان و مسئولین و وحدت بین خودتان و مردم. شما می‌بینید که تمام سعی منافقین و مفسدین خارج و داخل بر این است که بین مردم شکاف ایجاد نمایند و این خود بهترین دلیل است که ما باید وحدتمان را حفظ کنیم.
این پیروزی عظیم و بزرگی که رزمندگان ما به دست آورده‌اند و وابسته به قدرتهای بزرگ را از سرزمین خودمان بیرون کردند، از حفظ وحدت است. امروز تمامی رسانه‌های گروهی سعی می‌کنند یا پیروزی ما را منعکس نکنند و یا اگر می‌کنند، بلافاصله با داد و بیداد خطر این پیروزی را در منطقه گوشزد نمایند و فریاد برمی‌دارند که اگر ایران پیروز شود با منطقه چه می‌کند، با کشورهای خلیج چه خواهد کرد.
آنچه مردم را مجتمع می‌کند همین ائمه جماعت و جمعه‌هاست. شما در کرمان و دیگران در سایر شهرها سعی کنید مسائل خودتان را مطرح کنید و با یکدیگر تفاهم داشته باشید، مردم هم که در صحنه حاضر و ناظرند، دیگر هیچ ترسی نیست. امروز همکاری و همیاری مردم بیسابقه است، ما هر روز شاهد زنانی هستیم که ما حصل عمرشان، یک تکه‌ طلا را می‌آورند و در راه خدا و جنگ انفاق می‌کنند. از طرف دیگر یکی از آقایان به من گفت که در جبهه نوجوان دوازده- سیزده ساله‌ای را دیده است که دستش قطع شده و بلافاصله دست قطع‌شده خود را گرفته و رفته است به سوی میدان جنگ. خوب توجه کنید در چنین موقعیتی تکلیف ما چیست؟ خیلی روشن است که تکلیف همگی ما خیلی سنگین است. اگر- خدای ناخواسته- اشتباهی کنیم آنها که منافعشان در خطر است آن را در داخل و خارج بزرگ می‌کنند و علیه ما تبلیغات می‌کنند.
سعی کنید مطالعه کنید که در خطبه‌هایتان چه می‌خواهید بگویید. امیدوارم اسلام به دست شما منتشر شود تا مقدمه‌ای شود برای ظهور حضرت مهدی- عجل الله تعالی فرجه الشریف- امیدوارم موفق و موید باشید.
و السلام علیکم.



امام خمینی (ره)؛ 04 خرداد 1361

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: