شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (تجلیل از شهدای قیام 15 خرداد)

تهران، جماران
تجلیل از شهدای قیام 15 خرداد
ملت ایران
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۲۶۷

بسم الله الرحمن الرحیم‌
قیام 15 خرداد «1» اسطوره قدرت ستمشاهی را در هم شکست و افسانه‌ها و افسونها را باطل کرد. شهادت جوانان رشید و زنان و مردان در آن روز سدّ عظیم قدرت شیطانی را از بنیان سست نمود. خون سلحشوران کوخ‌نشین، کاخهای ستم را در هم کوبید. ملت عظیم الشان ایران با قیام و نثار خون فرزندان عزیز خویش، راه قیام را برای نسلهای آینده گشود و ناشدنیها را شدنی کرد.
خداوند تعالی این ملت را پایدار، و شهیدانشان را، خصوصاً شهیدان 15 خرداد، این بنیانگذاران انقلاب اسلامی ایران را، در جوار رحمت خود قرار دهد؛ و به بازماندگان آنان صبر و اجر عنایت فرماید؛ و به معلولان عزیز قدرت مقاومت بیشتر عطا فرماید.
1/ 3/ 64
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در پی دستگیری امام خمینی پس از سخنرانی کوبنده ایشان علیه رژیم شاه در روز عاشورا در مدرسه فیضیه قم، در شهر قم، تهران، ورامین و برخی از شهرهای دیگر ایران به وقوع پیوست. ابعاد و گستردگی قیام به حدی بود که رژیم شاه ناگزیر از فراخوان تانکها و نیروهای زرهی و بسیج ارتش برای در هم کوبیدن قیام و کشتار مردم شد. این قیام سرآغاز نهضت همه جانبه امام خمینی علیه رژیم شاه و جنایتهای امریکا در ایران و مبدا تاریخ انقلاب اسلامی شد


امام خمینی (ره)؛ 01 خرداد 1364

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: