شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی (اولویت در اصلاح دانشگاهها)

تهران، جماران
اولویت در اصلاح دانشگاهها
جاسبی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی)، معاونان و مشاوران دانشگاه‌
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۱۶

بسم الله الرحمن الرحیم‌
از زحمات و خدمات آقایان تشکر می‌کنم. خداوند به شما و سایر افرادی که این دانشگاه را اداره می‌کنند، توفیق دهد. ان شاء الله بتوانید ایران را دانشگاه کنید. مسلماً مردم وقتی دیدند کارهایتان خوب است و به آنان خدمت می‌کنید، با شما همراهی و کمک می‌کنند، چرا که مردم می‌خواهند فرزندانشان مهذب و عالم شوند. باید تلاش کنید جهات دینی را در دانشگاه بیشتر کنید. باید قبل از هر چیز، دانشگاه اسلامی باشد، برای اینکه کشور هر چه صدمه خورده است از کسانی بوده که اسلام را نمی‌شناخته‌اند.
ان شاء الله آینده دانشگاهتان خوب باشد و همه دوستانتان موفق باشند. البته نظارت آقایان خامنه‌ای و هاشمی و ائمه جمعه و روحانیون بلاد، به اسلامی شدن آن کمک بیشتری می‌کند. ما امیدواریم جوانانمان در خود ایران تربیت شوند، برای اینکه در خارج به جوانان ما درس اساسی نمی‌دهند. ان شاء الله روزی بیاید که از جاهای دیگر برای تحصیل به ایران بیایند و ما هرگز احتیاجی نداشته باشیم کسی را به خارج بفرستیم. و این امری است شدنی، و این طرز تفکر که غیر از خارج در جای دیگر نمی‌شود تحصیل کرد، امری است باطل، چرا که با این گونه تبلیغات می‌خواهند جوانان ما را به خارج بکشند و با تفکر خودشان به ایران برگردانند.
امیدوارم این دانشگاه و همه دانشگاههای دیگر مراکزی شوند که هم جوانان ما را مهذب کنند و هم عالم، و آنان به صورتی تربیت شوند که از خارج بریده شده و مستقل شوند و در راه اسلام و کشورشان خدمت کنند. ان شاء الله همه آقایان موفق باشند.



امام خمینی (ره)؛ 24 تیر 1364

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: