شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

حکم به آقای حسن صانعی (احداث سد 15 خرداد جهت تامین آب آشامیدنی قم)

تهران، جماران
لزوم مشارکت دولت و دیگر ارگانها در امر احداث سد 15 خرداد قم
صانعی، حسن (سرپرست بنیاد 15 خرداد)
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۴۰ تا صفحه ۱۴۱

[بسم الله الرحمن الرحیم. محضر مقدس رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله العظمی امام خمینی- مد ظله العالی‌
با تقدیم سلام و تحیات معروض می‌دارد، همان گونه که خاطر شریف مستحضر است بنیاد 15 خرداد که به فرمان مبارک آن جناب تاسیس گردید و مسئولیت تامین ما یحتاج ضروری خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان انقلاب اسلامی، مفقودین، اسرا و مستضعفین را عهده‌دار گشته، و تا کنون در حد امکانات به نحو احسن توانسته است با ایجاد دفاتری در نقاط مختلف کشور به این امر مهم همت گماشته، نیازمندیهای مختلف این قشر معظم را تامین نماید، اکنون که بحمد الله در وضعیت مالی بهتری است و توان انجام امور مهمتر را دارد، اجازه می‌خواهد با توجه به نیاز شدید شهرستان خون و قیام، قم و حومه به آب کشاورزی و آشامیدنی نسبت به احداث سدی عظیم برای تامین آب مورد نیاز این منطقه اقدام نماید. مستدعی است دستور فرمایید دولت خدمتگزار ضمن تقبل قسمتی از بار مالی آن، اجرای این طرح را عهده‌دار گردیده، ارگانهای مختلف مملکتی همکاریهای لازم را در این رابطه با بنیاد 15 خرداد معمول دارند. ادام الله ظلکم علی رووس المسلمین.
حسن صانعی- سرپرست بنیاد 15 خرداد].
بسمه تعالی‌
جناب حجت الاسلام آقای حاج شیخ حسن صانعی سرپرست بنیاد 15 خرداد- دامت افاضاته‌
با تشکر از زحمات جنابعالی و تمامی دست‌اندرکاران بنیاد 15 خرداد، با پیشنهاد شما موافقت می‌شود. لازم است در این امر حیاتی دولت و جناب آقای نخست وزیر و وزیر نیرو و وزیر جهاد با مشارکت فعال خود در کمک مالی و برداشتن موانع، تلاش چشمگیری نمایند. و همان طور که قبلًا گفتم کمک به محرومین و جانبازان و جنگزدگان و خانواده‌های شهدا، اسرا و مفقودین یکی از بزرگترین عبادتها است. دولت و مسئولین قضایی توجه داشته باشند که کمک به بنیاد مذکور در رفع نیازهای نیازمندان از کارهای اصیل انقلابی است.
امیدوارم جنابعالی در مقابل خدمات بسیار ارزنده مردم قم، مردم شهر خون و قیام و شهادت و ایثار با ایجاد سدی بزرگ بتوانید به این شهر مقدس کمک نمایید و گزارش پیشرفت کار را به این جانب بدهید.
به تاریخ 16/ 7/ 65
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 16 مهر 1365
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: