شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به مردم کردستان (تشکر از اعلام همبستگی مردم کردستان)

پاریس، نوفل لوشاتو
تشکر از اعلام همبستگی مردم کردستان با نهضت
مردم مسلمان کردستان
جلد ۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۱۱ تا صفحه ۳۱۲

بسم الله الرحمن الرحیم‌
4 ذی الحجه 1398
سلام بر برادران اسلامی کردستان که با قیام دلاورانه به نهضت اسلامی سایر برادران پیوسته و با شهامت و شجاعت در مقابل طاغوت ایستاده مجال را بر دشمن اسلام و کشور تنگ کرده‌اند.
امروز ما مکلف هستیم که در هر لباس و هر شغلی هستیم، از اختلاف کلمه احتراز و به وحدت اسلامی که پیوسته مورد سفارش کتاب و سنت است گرایش نموده، و کلمه حق را عُلْیا و کلمه باطل را سفلا قرار دهیم.
در این موقع حساس که کشور ما و اسلام عزیز در معرض خطر عظیم است، تکلیف همه گروهها و افراد، خطیر و عظیم است. سستی و سردی در حال حاضر و اختلاف و افتراق کلمه، در حکم انتحار و به هدر دادن خون فرزندان اسلام است.
ما از همت بزرگ فرزندان کُردِ اسلام و از جوانان برومند آزادیخواه و استقلال طلب آن سامان تشکر و تقدیر می‌کنیم. ما و شما در صف واحد در مقابل طاغوت بپاخاسته و از کیان اسلام و کشور بزرگ اسلامی دفاع می‌کنیم، و با ایثار خون جوانان عزیز، درخت رشد ملت را آبیاری می‌نماییم. این جانب از مساعی جمیله شما برادران محترم قدردانی نموده، توفیقتان را در فروریختن پایه‌های ستمگری از خداوند تعالی خواستارم.
الحق ملت ایران با همبستگی بی‌مانند خود و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و کشور، یک ملت نمونه است که نام بزرگ خود را در تاریخ ثبت و راه مبارزه با ستمگران‌ را به ملتهای مظلوم آموخت.
برادران محترم! در این نهضت مقدس که تشکیل حکومت اسلامی سرلوحه اهداف آن است و ضمانت از آزادی و استقلال از ثمرات آن، صبور باشید و گول تبلیغات انگلهای سودطلب را نخورید، و به خدای بزرگ و قرآن کریم اتکال کنید و به پیش روید. خداوند با صابران است و دست حق با عدالت‌خواهان می‌باشد. و السلام علیکم.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 14 آبان 1357

جمله طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: