شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به اهالی کردستان و اعزام آقای حسین نوری به منطقه‌

تهران، مدرسه علوی
اعزام آقای حسین نوری به کردستان
اهالی کردستان
جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۸۴ تا صفحه ۱۸۵

بسم الله الرحمن الرحیم‌
20 ع 1 99
29/ 11/ 57
برادران عزیز کردستانی- وفّقهم الله تعالی‌
ملت ایران هرگز همگامی و سختکوشی و مجاهدات دلیرانه برادران کردستانی در مبارزات ضد استعماری و استبدادی رژیم طاغوتی پهلوی را فراموش نخواهد کرد.
نهضت اسلامی ایران مظهر برادری شیعه و سنی و همگامی نژادهای مختلف کشور ایران است.
شما خواهران و برادران عزیز باید توجه داشته باشید که دشمن اصلی یعنی استعمار هنوز با وسایل مختلف دست‌اندرکار سنگ‌اندازی و تفرقه افکنی است تا بدین وسیله بار دیگر بر مخازن ما سیطره پیدا کرده و به چپاول و غارت این ملت بپردازد. من به شما فرزندانم توصیه می‌کنم که گول نیرنگهای استعمار را نخورید و حکم خدای بزرگ که وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرقُوا «1» را با همکاری و همگامی با سایر برادران همرزم خود کماکان ادامه دهید.
این جانب حضرت حجت الاسلام آقای حاج شیخ حسین نوری- دامت برکاته- را که از مدرسین قم هستند و مدتها در دوران اختناق در آن منطقه از طرف رژیم تبعید بوده‌اند، به نمایندگی از طرف خود به آن منطقه فرستادم که اگر آن برادران مطالبی داشته‌ باشند بتوانند به وسیله مشارٌ الیه به اطلاع من برسانند.
از خداوند متعال مسالت دارم که به همه ما توفیق دهد که ایرانی اسلامی بسازیم و در زیر پرچم عدل اسلامی با آزادی و برادری و برابری راه تکامل و خیر را بپیماییم. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- بخشی از آیه ۱۰۳ سوره آل عمران:« و جملگی به ریسمان الهی چنگ بزنید، و پراکنده نشوید».


امام خمینی (ره)؛ 29 بهمن 1357

جمله طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: