شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به علما و روحانیون کرمان (سوء نیت رژیم نسبت به احکام اسلام)

قم
سوء نیت دستگاه جبار نسبت به احکام اسلام
علما و روحانیون کرمان
جلد ۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۲۳ تا صفحه ۲۲۴
بسم الله الرحمن الرحیم‌
13 شهر ذی الحجه الحرام 82
خدمت ذی شرافت حضرات علمای اعلام و حجج اسلام کرمان- دامت برکاتهم و علت کلمتهم‌
محترما به عرض می‌رساند، لازم است از اقدامات حضرات آقایان در اعلای کلمه حق و ابطال باطل تشکر کنم و توفیق و تایید علمای اعلام را در دفاع از حریم مقدس قرآن و اسلام از خداوند تعالی مسالت نمایم‌
لازم است تذکر دهم که دستگاه جبار نسبت به احکام مقدسه اسلام سوء نیت دارد. رجوع به اعمال ناشایسته و نطقهای آنها در هر فرصت این حقیقت اسفناک را واضح می‌کند. کراراً در بیانات خود گفته‌اند و اعلام نموده‌اند، تساوی حقوق زن و مرد را که در اثر آن چندین حکم ضروری محو خواهد شد. اخیراً وزیر دادگستری «1» در طرح خود قید رجولیت و اسلام را از شرایط قضات الغا نمود. دستگاه جبار وسایل اجتماع فرقه ضالّه «2» عمال اسرائیل را در لندن فراهم نمود. و به طوری که در بعض روزنامه‌ها منتشر شد به هر یک از دو هزار نفر مسافر یا بیشتر پانصد دلار ارز داد و در قیمت بلیط هواپیما هر نفری را قریب هزار و دویست تومان تخفیف دادند تا جلسه ضد اسلامی را تشکیل دهند و آنها را به عنوان فرقه مذهبی معرفی کردند.
لازم است علمای اعلام متذکر شوند که با جزئی غفلت و اهمال، اسلام و مملکت اسلامی از دست خواهد رفت؛ و با وحدت کلمه مسلمین خصوصا علمای اعلام، خطر مرتفع خواهد شد. باید آقایان جدیت کنند در تحصیل وحدت کلمه، و در تذکر به طبقات مسلمین. و از خطرهای بزرگی که متوجه اسلام است آنها را آگاه کنند. این جانب مصمم هستم که با تمام قوا از اعمال خلاف اسلامی دستگاه جبار جلوگیری کنم، و به خواست خدای متعال پیروزی نهایی با ماست؛ و کَلِمهُ اللهِ هِیَ العُلیا. «3»
اینک دستگاه فاسد جبار با هر وسیله به هتک و تهدید و ارعاب ما دست زده است و از هیچ جنایتی خودداری نمی‌کند. برای به هم زدن حوزه علمیه به نفع اسرائیل فعالیت می‌کند. با اسرائیل در مقابل دول اسلامی پیمان بسته یا می‌خواهد ببندد. امروز روزی نیست که مسلمین در مصالح اسلام و خودشان نظر نداشته باشند، و نسبت به خطرهای محتمله بی‌تفاوت باشند. تکلیف بر علمای اعلام- کثّر الله امثالهم- بیشتر متوجه است. آنها کفیل ایتام آل محمد- صلی الله علیه و آله و سلم- می‌باشند. از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین را خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌
«۱»- آقای محمد باهری، از اعضای سابق حزب توده.«۲»- بهاییت.«۳»- سوره توبه، آیه ۴۰:« و کلمه خداست که رفیعتر است».


امام خمینی (ره)؛ 17 اردیبهشت 1342
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: