شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای محمد طاهر آل شبیر خاقانی (نفی گرایشهای قومی)

قم
فتنه‌های عوامل بیگانه در مناطق عرب زبان خوزستان
نفی گرایشهای قومی بین مسلمین
آل شبیر خاقانی، محمد طاهر- خرمشهر
جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۰۳ تا صفحه ۴۰۴

بسم الله الرحمن الرحیم‌
2 فروردین 58
حضرت حجت الاسلام «1» و المسلمین آقای حاج شیخ محمد طاهر خاقانی- دامت برکاته‌
پس از اهدای سلام و تحیت؛ این جانب از زحمات جنابعالی در آن نواحی که از حساسترین نواحی است متشکرم. جنابعالی می‌دانید که در اسلام عزیز هیچ مسائل طایفی مطرح نیست و مسلمین همه با هم برادر و ید واحده هستند بر ما سوای خود. من از زمزمه‌هایی که در بعض نواحی کشور در کار است برای شکاف بین طوایف مسلمین، بسیار متاسف و متاثرم. ما برادران عرب را به جان و دل خواهان، و آنان را از خود و خود را از آنان می‌دانیم. اسلام عزیز از برکات عظیم رسول اکرم- صلی الله علیه و آله- است که فخر عالَم و از مکه مکرمه ظهور فرموده‌اند؛ و ما از این جهت به ملت عرب احترام بسیار عظیم قائل هستیم.
اسلام امر فرموده که مسلمین از هر طایفه‌ای هستند برادرند؛ عرب و عجم و کُرد و ترک و فارس و غیر آن مطرح نیست؛ تمام طوایف در اسلام و جمهوری اسلامی به حقوق حقه خود خواهند رسید.
جنابعالی به برادران عزیز عرب و عجم آن ناحیه از قِبَل این جانب سلام و تحیت وافر برسانید. من خدمتگزار ملت هستم؛ و این چند روز آخر عمر را وقف خدمت به برادران اسلامی خود نمودم. از خداوند تعالی وحدت کلمه و ایمان راسخ همه را خواستارم، و از جنابعالی متشکرم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در نسخه دستخط امام خمینی در بالای کلمه« حجت الاسلام» کلمه« آیت اللَّه» نیز درج گردیده است.


امام خمینی (ره)؛ 02 فروردین 1358

جمله طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: