شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع روحانیون و مردم همدان (در معرض خطر بودن دین)

قم
فرا رسیدن عید سعید غدیر
در معرض خطر بودن دین
گروهی از روحانیون و مردم همدان «1»
جلد ۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۲۷ تا صفحه ۲۲۸

[بسم الله الرحمن الرحیم‌]

تقویت اسرائیل و بهاییها توسط دولت‌

من از محبت شما متشکرم. سلام مرا به عموم مردم و روحانیون همدان برسانید و بگویید: دین شما مردم مسلمان در معرض مخاطره و هجوم قرار گرفته است؛ دولت شما می‌خواهد به دست بهاییها و اسرائیلیها شما را از بین ببرد. بدانید که دولتِ شما به دو هزار نفر بهایی، هر یک پانصد دلار کرایه طیاره داده که به لندن بروند، جمع شوند و علیه قرآن و پیغمبر شما تصمیم بگیرند. دولتِ شما در یک معامله فروش روغن و مواد نفتی از شرکت نفت به «ثابت پاسال «2»» بهایی، پنج میلیون تومان استفاده رسانیده است که با این پول، مخارج اعزام بهاییها به لندن و تبلیغات بهایی تامین بشود. به مردم بگویید: از مالیاتی که دولتِ شما از شما مسلمانها می‌گیرد، این مخارج را می‌کند، و یهودی و اسرائیلی و بهایی را تقویت می‌کند
اطلاع کامل دارم، می‌خواهند بر خلاف تمایل ملت مسلمان ایران و سایر ملل اسلامی و عرب، دولت اسرائیل را به رسمیت بشناسند؛ ولی هنوز مثل اینکه جرات نکرده‌اند و از شما وحشت دارند که موضوع را رسماً اعلام کنند. دو سال قبل همین کار را کردند که مورد اعتراض علما و مردم مسلمان قرار گرفت؛ فوری تکذیب کردند. حالا هم همین خیال را دارند. شما به دیگران، و دیگران به دیگران، و همه به همه، بگویید: آماده باشند، متحد باشند، تا روزی که بنا شود با مشت به دهان این دولت نوکر اجنبی و ضد اسلام بکوبیم. خدا با ماست و پیشرفت از آنِ ما خواهد بود.

«۱»- سازمان اطلاعات و امنیت( ساواک) قم، درباره این سخنرانی در گزارشی که به مرکز فرستاده است می‏نویسد:« اطلاع مورخه ۲۳/ ۲/ ۴۲ حاکی بوده است که به مناسبت مراسم عید غدیر، جمعیت زیادی از طلاب، اصناف و بازاریها از تهران، قم، اصفهان و همدان به قم وارد شدند و به منزل خمینی رفته و به او تبریک می‏گفته‏اند. نزدیک ساعت پنج بعد از ظهر عده‏ای در حدود یک صد نفر که از همدان آمده بودند به منزل وی آمده، و پس از معرفی آنها به خمینی، شخصی از طرف جمعیت خطابه‏ای را که در دست داشت قرائت کرد و گفت: ما از طرف روحانیون اصناف و طبقات مختلف همدان نزد شما آمده‏ایم تا ضمن درک فیض حضور شما و عرض تبریک عید، پشتیبانی مردم همدان را از شما اعلام بداریم. مردم همدان به ما نمایندگی داده‏اند به شما اعلام کنیم که تا آخرین قطره خون برای از بین بردن معاویه وقت، در پشت سر شما ایستاده‏اند. آن گاه آقای خمینی صحبت نموده و[ مطالب فوق را] اظهار داشت ...».«۲»- از سرمایه داران معروف بهایی. او صاحب کارخانه نوشابه‏سازی پپسی کولا و چندین کارخانه و واحدهای ساختمانی بزرگ در تهران و شهرستانها بود. در کارخانه‏ها و مراکز تولیدی او فقط بهاییها دست‏اندرکار بودند.


امام خمینی (ره)؛ 23 اردیبهشت 1342

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: