مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع اعضاى گروه امداد بروجرد (اهميت امداد)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع اعضای گروه امداد بروجرد (اهمیت امداد)

قم
اهمیت امداد
اعضای گروه امداد بروجرد
جلد ۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۵۰۶ تا صفحه ۵۰۷

[بسم الله الرحمن الرحیم‌]

نیاز به گروه امداد

زحمات شما پیش خدای تبارک و تعالی محفوظ است. ما همه باید گروه امداد باشیم. اسلام همه مردم را به رعایت یکدیگر دعوت فرموده‌اند: کُلُّکُم رَاعٍ و همه ما مسئولیم و کُلُّکُم مَسئول همه باید رعایت اشخاصی که با آنها تناسب دارید، رعایت همه ملت را بکنیم، و همه باید از لشکر اسلام باشیم و از گروه امداد. شما البته به این اسم مسمی‌ هستید، و امیدوارم که عملتان موافق با اسم باشد. همین طوری که اسمتان «گروه امداد» است و تا حالا امداد کردید، از این به بعد هم به برادران خودتان، به کشور خودتان، به شهر خودتان، گروه امداد باشید، و مطابق با آنچه خدای تبارک و تعالی فرموده است، مطابق دستورات او عمل کنید. و دعا کنید که همه ما گروه امداد باشیم، و همه عمل کنیم به وظایف اسلامی خودمان. امروز ایران محتاج به گروه امداد است. ایران محتاج است که همه گروهها گروه امداد باشند؛ برای اینکه آن چیزی که برای ایران گذاشته‌اند خرابی است، آشفتگی است، و با امدادِ همه باید این آشفتگیها رفع بشود.

نگرانی دشمنان از پیشرفت انقلاب اسلامی‌

یکی از امدادهایی که ملت می‌توانند بکنند این است که ایرادها را کم بکنند. الآن وقت این است که ما باز این نهضت را به پیش ببریم؛ وقت این نیست که ایراد بکنیم. آنهایی که وادار می‌کنند مردم را به ایراد، آنها می‌خواهند نهضت پیش نرود. آنها از پیشرفت نهضت نگرانند؛ می‌دانند که اگر این نهضت پیش برود، برای آنها دیگر جایی نیست؛ از این جهت اشکال‌تراشی می‌کنند؛ مردم را وارد به ایراد می‌کنند، وادار به ایراد می‌کنند، و اینها برای این است که متوقف کنند مردم را، یا بدبین کنند. گاهی می‌گویند که خوب چه شده است؟ تا حالا که چیزی نشده است!

رفع مشکلات در گرو امداد عمومی‌

ملت می‌داند که چه شده است. دنیا هم می‌داند که چه شده است. و از این شده‌ها نگرانند. اینهایی که می‌گویند چه شده است، از این شدن نگرانند؛ برای اینکه آنچه شده است این بوده است که تمام متفکرین دنیا را به تحیر واداشته است. که یک ملتی که به دستش هیچ نبود، قدرتهای بزرگ را شکست؛ آزادی برای خودش تهیه کرد «چه شده است» یعنی چه؟ الآن این شده است که ما نشسته‌ایم آزاد با هم صحبت می‌کنیم. در چند سال پیش از این ... یک همچو اجتماعی، کمتر از این هم، برای ما ممکن نبود، برای شما هم ممکن نبود. ما الآن دست دیگران را از سر مملکتمان کوتاه کرده‌ایم. و چند وقت پیش از این، هر چه بود آنها می‌بردند؛ حالا نمی‌برند. اینها که می‌گویند «چه شده است» برای اینکه مردم را بدبین کنند؛ و اشخاص غافل هستند. شاید بسیاری از این «چه شده است»، بسیاری غفلت بکنند؛ و اگر اینها بگذارند، چیزهایی دیگر هم می‌شود. لکن البته با تدریج باید این آشفتگیها رفع بشود. همه ایران باید گروه امداد باشند. اگر همه گروه امداد شدند، رفع این اشکالات همه خواهد شد، و اگر ایرادگیر شدند، اشکالات رفع نمی‌شود، و احتمال اینکه یکوقت خدای نخواسته به عقب برگردیم، یکوقت شکست بخوریم، یکوقت باز همان مسائل برگردد، هست.
ان شاء الله خداوند شما را گروه امداد برای اسلام قرار بدهد، و اجر گروه امداد را به شما عنایت کند، و همه موفق و موید باشید؛ و همه باشیم برای خدمت ان شاء الله.

«۱»- این سخنرانی در صحیفه نور به تاریخ ۵/ ۳/ ۵۸ درج شده است.


امام خمینی (ره)؛ 06 خرداد 1358

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/50 مگابایتبیشتر

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: