شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع کارکنان روشندل ادارات تهران (آرمانهای حکومت اسلامی)

قم
استقرار حکومت اسلامی و آرمانهای آن
کارکنان روشندل سازمانها و ادارات تهران‌
جلد ۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۴۷ تا صفحه ۱۴۸

بسم الله الرحمن الرحیم‌

انقلاب و اصلاح امور

البته می‌دانید که بعد از هر انقلابی یک مشکلات زیادی برای کشور و برای دولتها پیش می‌آید، این اجتناب ناپذیر است. هیچ نمی‌شود تصور کرد که انقلابی حاصل شود و یک رژیم 2500 ساله با همه قدرتی که داشت شکسته بشود، از بین برود و آرام باشد و در مملکت همه چیز به جای خودش باشد و همه چیزها زود اصلاح بشود، همه حوائج برآورده بشود. اینها یک اموری است که هیچ امکان ندارد برای یک انقلابی. بعضی از انقلابهایی که در حدود شصت سال پیش از این شده است الآن هم با مشکلات روبرو هستند. و من گمانم این است که انقلاب ما بهترین انقلابی بوده است که با ضایعات کم، نتایج زیادی از آن تا کنون برداشتیم و امیدواریم که بعد از این هم برداشته بشود. و نکته‌اش هم این بوده است که انقلابهای دیگر، انقلابهای یک رژیمی بر یک رژیمی، یک رژیم مشابه رژیم بوده؛ و انقلاب ما انقلاب اسلامی است، چون متکی بر اسلام است از این جهت است که بعد از انقلاب آشفتگیها یک مقداری از طرف منحرفین هست، از طرف خود مسلمین انحرافات کم است یا نیست. لکن روی هم رفته باید یک قدری با مشکلات ساخت.

ضرورت رسیدگی به مسائل اساسی کشور

شمایی که پنجاه و چند سال از وقتی که توجه به دنیا کردید، از وقتی که به اندازه رشد رسیدید، دیدید که همیشه در مشکلات بودید و همیشه تحت فشار و اختناق و همه نابسامانی‌ها بوده، حالا پنج ماه است تقریباً از عمر این رژیم ثانی، این رژیم تازه‌ اسلامی، جمهوری اسلامی، می‌گذرد. ما الآن آن اصول مسائل را باز درست نکردیم. خوب، اصولِ مسائلْ قانون اساسی است که باید تصویب بشود؛ مجلس شوراست که باید انتخاب بشود؛ رئیس جمهور است که باید تعیین بشود، تا این حکومت انتقالی یک حکومت استقراری دنبالش باشد. این مشکلات من هم می‌دانم هست، هم برای شما و هم برای همه قشرهای ملت. همچو نیست که شما خیال کنید که برای شما یک مشکلاتی باشد برای دیگران نباشد، مشکلات برای همه است و من امیدوارم که اگر آن طوری که ما می‌خواهیم حکومت اسلامی برقرار بشود، هیچ امتیازی نباشد بین قشرها؛ همه تحت لوای اسلام با هم ان شاء الله رشد خودشان را بکنند؛ و به همه رسیدگی بشود.

آرزوی استقرار حکومت اسلامی و آرمانهای آن‌

شما دعا کنید که این آشفتگیها و این توطئه‌هایی که الآن در دست است و در همه جا تقریباً توطئه است، چه از رژیم سابق و چه از منحرفین، گروههای منحرف الآن هست و توطئه می‌کنند، دعا کنید که ان شاء الله اینها رفع بشود؛ یک حکومت مستقری پیدا بشود؛ بعد آسان است اینها. امیدواریم که بزودی این طور چیزها رفع شود. این رژیم اسلامی مثل رژیم طاغوتی نیست که همّش را صرف کرد برای به هم زدن اوضاع کشور ما و همه چیز را به نفع خودشان تمام کردند، ان شاء الله امیدواریم که یک حکومت عدل اسلامی باشد و به همه رسیدگی بکند و همه قشرها به نتایجش برسند و هم دنیا و هم آخرت ان شاء الله معمور بشود. خداوند همه شما را حفظ کند موفق باشید.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌



امام خمینی (ره)؛ 28 تیر 1358

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: