شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات خطاب به سفیر الجزایر و هیات همراه (موفقیت مبارزه در راه خدا)

قم
موفقیت مبارزه در راه خدا
سفیر کبیر الجزایر و هیات همراه‌
جلد ۱۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۸۷ تا صفحه ۲۸۸

بسم الله الرحمن الرحیم‌
از عواطف شما متشکرم. ما این نهضت را یک نهضت ایرانی نمی‌دانیم؛ بلکه نهضت اسلامی؛ نهضت مستضعفین در مقابل مستکبرین است. ما با شما در این نهضت نیز شریک هستیم. امیدوارم که حکومت مستضعفین بر ضد مستکبرین تحقق پذیرد؛ و اسلام با آن محتوای مترقی که دارد در همه جا پیاده شود؛ و تمام ملتها بیدار بشوند و برای اسلام قیام کنند. و نیز دولتهای اسلامی با هم وحدت کلمه داشته باشند؛ و برای اسلام و تحت لوای اسلام برای رفع گرفتاریهای ملتهای ضعیف از دست شرق و غرب کوشش کنند. خدای تبارک و تعالی قادر است که مشکلات را رفع نماید. ما در عین حالی که گرفتار مشکلات فراوانی هستیم، لکن اعتماد به خدای تبارک و تعالی داریم. و امیدواریم که تمام مشکلات و گرفتاریهای ما و سایر مسلمین با کمک خداوند حل بشود؛ و ملت برادر ما، الجزایر، با عزت و سلامت بر مشکلات خود غلبه کند.
[سفیر الجزایر: ما در یک مقطع تاریخی ملت ایران قرار گرفته‌ایم، درک می‌کنیم که باید به مبارزه ادامه داد. و ما در خدمت شما هستیم، نه یک خدمت کلاسیک؛ بلکه متعهد به خدمت شما و به ملت ایران و اسلام می‌باشیم.].
من به شما اطمینان می‌دهم که مبارزه در راه خدا همراه با موفقیت است. و دعای ما هم همین است که توجه به خدا را فراموش نکنیم.
[سفیر الجزایر: ما زیاد به زیارت شما می‌آییم تا احترامات و سلام رهبران و ملت مسلمان الجزایر را خدمت شما و ملت مبارز ایران ابلاغ نماییم. ما در ایران و در میان شما زندگی کرده و وضع را درک می‌کنیم. امیدواریم این انقلاب- که یک انقلاب اسلامی و قرآنی است- به رهبری شما تحقق یابد، و تا پیروزی کامل ادامه پیدا کند. البته این آرزوی هر مسلمانی است در هر نقطه دنیا و تمام مسلمانان واقعی دنباله رو راه و گامهای مثبت شما می‌باشند- گامهایی که همیشه به نفع ملتهای مسلمان برداشته شده و می‌شود.].

«۱»- در صحیفه نور تاریخ ۲۶/ ۵/ ۵۸ درج شده است.


امام خمینی (ره)؛ 28 مهر 1358

جمله طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: