مطلب مرتبط

حیات دوباره اسلام با خون شهیدانحیات دوباره اسلام با خون شهیدان
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (رای به قانون اساسی جمهوری اسلامی)

قم
رای به قانون اساسی جمهوری اسلامی
ملت ایران
جلد ۱۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۳۷ تا صفحه ۱۳۸

بسم الله الرحمن الرحیم‌
خواهران و برادران! محرّم ماهی است که به وسیله سید مجاهدان و مظلومان، اسلام زنده شد و از توطئه عناصر فاسد و رژیم بنی امیه که اسلام را تا لب پرتگاه برده بودند رهایی بخشید. اسلام از اول پیدایش با خون شهیدان و مجاهدان آبیاری شد و به ثمر رسید. اسلام در کشور ما می‌رفت تا به تباهی کشیده شود که با خون شهیدانِ ملت ما حیات خود را باز یافت.
در این موقع که بحمد الله تعالی قانون اساسی نوشته شد و به تصویب علمای اعلام و روشنفکران رسید، عناصر توطئه‌گر که با قدم و قلم می‌خواستند جمهوری اسلامی تصویب نشود و رای نیاورد، اینک می‌خواهند به ثمر نرسد. قانون اساسی یکی از ثمرات عظیم، بلکه بزرگتر [ین‌] ثمره جمهوری اسلامی است، و رای ندادن به آن به هدر دادن خون شهیدان ماست. مبادا تحت تاثیر دشمنان اسلام رفته و از رای دادن و حضور در حوزه‌های رای‌گیری خودداری کنید. اسلام، بزرگتر از آن است که به واسطه یک اشکال قابل رفع، از اساس آن صرف نظر نمایید. اگر اشکالی باشد ممکن است در متمم «1»- که در نظر گرفته‌اند- رفع شود. عزیزان کُرد و عرب و بلوچ و ترکمن و سایر قشرهای محترم! اسلام برای همه و به نفع همه است، و جمهوری اسلامی ان شاء الله تعالی تامین تمام نابسامانیها را می‌کند. عناصری که در اطراف- از آن جمله مناطق کردنشین و مناطقی که‌ برادران اهل سنت هستند- تبلیغ می‌کنند که مانع از رای دادن به قانون اساسی شوند، دوستان شما نیستند؛ دلسوز برای شما و کشور شما نیستند. از این تکلیف شرعی شما را بازندارند؛ و شما را باز در مقابل برادران خود قرار ندهند.
این جانب در روز اخذ آرا، رای مثبت می‌دهم و از تمام برادران و خواهران عزیز خود از هر قشری و در هر مسلکی هستند تقاضا می‌کنم که به این قانون سرنوشت‌ساز رای مثبت بدهند. عزیزان من! امروز که ما در مقابل یک قدرت شیطانی قرار داریم- که کشور ما را می‌خواهند به تباهی بکشند- نگذارید اساس جمهوری اسلامی سست شود و دشمنان اسلام دلشاد شوند. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و توفیق همگان را خواستارم. و السلام علیکم و رحمه الله.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- در متمم قانون اساسی، اصولی که تصویب آن بعداً ضرورت می‏یابد، گنجانده می‏شود. قانون اساسی در رژیم گذشته نیز دارای یک متمم بود.


امام خمینی (ره)؛ 07 آذر 1358

جمله طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: