شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه به آقای سید سجاد حجج (تشکیل جلسات هفتگی)

قم
لزوم تشکیل جلسات هفتگی روحانیون
حجج، سید سجاد
جلد ۱ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۷۰

توضیح تاریخی

  • در بخش پاورقی پاسخ نامه سید محمدحسین موسوی در کتاب صحیفه امام در مورد جلسات شب یکشنبه‌های علما اینگونه آمده است: "آقای سید محمد حسین موسوی در نامه مورخ اول شعبان ۱۴۱۵ درباره مرقومه امام خمینی توضیح داده که:« در سال ۱۳۴۲ امام خمینی به این جانب دستور فرمودند که علمای شهرستان را در شب یکشنبه هر هفته در یک محل جمع نمایید تا ضمن اینکه مسائل روز مطرح می‏‌شود از تفرقه و پراکندگی که به نفع رژیم شاه است جلوگیری شود. این کار انجام می‏‌شد و گزارش کار به طور مرتب به عرض ایشان می‏‌رسید." صحیفه امام، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، جلد 1، صفحه 407.

بسمه تعالی‌
23 ربیع الثانی 84
خدمت جناب مستطاب سید الاعلام و ثقه الاسلام آقای آقا سید سجاد حجج- دامت افاضاته‌
به عرض می‌رساند، مرقومه آن جناب که حاکی از صحت مزاج شریف و حاوی تفقد از حقیر بود موجب تشکر گردید. دوام توفیقات آن جناب و عموم مروّجین شریعت مقدسه و عظمت اسلام و مسلمین را از خدای متعال مسالت دارم. امید است ان شاء الله با اتحاد کلمه علمای اعلام- دامت برکاتهم- و حُسن تفاهم به موفقیت نهایی نایل شویم. مَرجوّ آنکه در مظانّ استجابت دعوات، حقیر را از دعای خیر فراموش نفرمایید. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
جناب ثقه الاسلام آقای حاج میرزا هادی قم تشریف داشتند. به ایشان راجع به تشکیل جلسه علمای اعلام در شبهای یکشنبه و لزوم تشکیل جلسات دینی پر جمعیت خصوصاً در روزهای جمعه مطالبی عرض کردم. ان شاء الله عملی شود. و السلام علیکم.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 09 شهریور 1343
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: