مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع اهالى جماران (مبارزه با ظلم و نهراسيدن از قدرتها)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع اهالی جماران (مبارزه با ظلم و نهراسیدن از قدرتها)

تهران، حسینیه جماران
مبارزه با ظلم و نهراسیدن از قدرتها
اهالی جماران‌
جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۰۵ تا صفحه ۳۰۶

بسم الله الرحمن الرحیم‌

ایستادگی با قاطعیت در مقابل ابرقدرتها

من مدتی است که به این نزدیکی با عزیزان و دوستانم مواجه نشده‌ام و امشب بسیار مسرور هستم که با برادران و خواهران خودم در اینجا مواجهم. من از زحمت اهالی این محل جماران تشکر می‌کنم که زحمت زیادی کشیدند، در صورتی که من خدمتی به آنها نکردم. امیدوارم خداوند همه آنها را از همه بلیات حفظ کند و از شر شیاطین خصوصاً شیطان بزرگ حفظ کند.
برادرهای من، خواهرهای من، ما در یک موقعیتی واقع هستیم که باید هوشیارانه با آن مواجه باشیم. ما با یک ابرقدرتی در طرف غرب و یک ابرقدرتی در طرف شرق مواجه هستیم، که هر دوی آنها می‌خواهند ما را ببلعند. ما به خواست خدای تبارک و تعالی و همت برادرها و خواهرهای ایمانی ایران در مقابل همه آنها با کمال قاطعیت ایستادیم، و اجازه نخواهیم داد که هیچ قدرتی با ما مواجهه کند، و تصرف در مقدرات ما کند. و شما هیچ از این قدرتهای بزرگ نترسید که شما در پناه خدا هستید و قدرتها همه فانی هستند در مقابل قدرت خدای تبارک و تعالی.

نهراسیدن از محاصرات اقتصادی- نظامی ابرقدرتها

چنانچه گفته می‌شود که دولت امریکا می‌خواهد نظامی بیاورد و این مملکت را به‌ خاک و خون بکشد، باور نکنید اولًا و ثانیاً اگر بیاید، خواهد سزای خودش را ببیند. ما از محاصرات اقتصادی و محاصرات نظامی و دخالتهای نظامی ابرقدرتها نمی‌ترسیم. فرضاً که آنها وارد بشوند در اینجا، ما با قدرت در مقابلشان ایستادگی می‌کنیم، و سایر ملتهای اسلامی هم در مقابلشان هستند. با قدرت، ما باید به پیش برویم، تا اینکه احکام اسلام را در مملکتمان بلکه در منطقه، بلکه در دنیا پیاده کنیم.

مکلف بودن در مبارزه با ظلم‌

و من امیدوار هستم که خداوند تایید کند ما را در این مقصدی که داریم، لکن مهم این است که ما تکلیفی ادا می‌کنیم؛ تکلیف ما این است که در مقابل ظلمها بایستیم، تکلیف ما این است که با ظلمها مبارزه کنیم، معارضه کنیم، اگر توانستیم آنها را به عقب برانیم که بهتر، و اگر نتوانستیم به تکلیف خودمان عمل کردیم. این طور نیست که ما خوف این را داشته باشیم که شکست بخوریم. اولًا که شکست نمی‌خوریم؛ خدا با ماست، و ثانیاً بر فرض اینکه شکست صوری بخوریم شکست معنوی نمی‌خوریم، و پیروزی معنوی با اسلام است، با مسلمین است، با ماست. شما قدرتمند باشید و در مقابل همه مشکلات قیام کنید و وحدت خودتان را حفظ کنید، توجه به خدا را حفظ کنید. از خداوند تعالی سلامت و سعادت همه شما را خواستارم. و امیدوارم که با صحت و سلامت پیروزی پیدا بکنید و بر همه مشکلات غلبه کنید.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

«۱»- در صحیفه نور، در ذیل تاریخ ۲۷/ ۲/ ۵۹ درج گردیده است. تاریخ ورود امام خمینی به جماران و دیدار با اهالی جماران ۲۸/ ۲/ ۵۹ بوده است.


امام خمینی (ره)؛ 28 اردیبهشت 1359

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/37 مگابایتبیشتر

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: