مطلب مرتبط

احیاگر مکتباحیاگر مکتب
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران و پاسداران (هشت تذکر عمومی- هشدار به توطئه گران)

تهران، جماران
میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار
تجلیل از حضرت ابا عبد اللَّه حسین (ع)- هشدار به توطئه گران
ملت مسلمان ایران و پاسداران انقلاب
جلد ۱۲ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۴۱ تا صفحه ۴۴۴

بسم الله الرحمن الرحیم‌
روز مبارکِ سوم شعبان المعظم، روز پاسدار است و روز تحقق پاسداری از اسلام، از حقیقت، از مکتب الهی؛ روز تولد بزرگْ پاسداری که با خون خود و فرزندان و اصحابش مکتب را زنده کرد. مکتبی که می‌رفت با کجرویهای تفاله جاهلیت و برنامه‌های حساب‌شده احیای ملیگرایی و عروبت با شعار «لا خَبَرٌ جاءَ وَ لا وَحْیٌ نَزَلْ» «1» محو و نابود شود، و از حکومت عدل اسلامی یک رژیم شاهنشاهی بسازد و اسلام و وحی را به انزوا کشاند؛ که ناگهان شخصیت عظیمی که از عصاره وحی الهی تغذیه و در خاندان سید رُسل محمد مصطفی و سید اولیا علی مرتضی، تربیت و در دامن صدیقه طاهره، بزرگ شده بود قیام کرد و با فداکاری بی‌نظیر و نهضت الهی خود، واقعه بزرگی «2» را به وجود آورد که کاخ ستمکاران را فرو ریخت و مکتب اسلام را نجات بخشید. سلام و صلوات خداوند بر روان پاک آن حضرت و خاندان و اصحابش که ما را از ظلمت جاهلیت به نور اسلام هدایت فرمود. حال ای ملت اسلام و امت محمد! بر ماست که از امام بزرگمان پیروی کنیم و با فداکاری از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم؛ و برای ادامه این مکتب عزیز که رهایی مستضعفان جهان و سرکوبی مستکبران است، از هواهای نفسانیه که میراث شیطان است بر حذر باشیم، و توطئه دشمنان کشور اسلام را که ایجاد یاس و سستی است، در نطفه خفه کنیم. وای پاسداران عزیز! که از متن ملت مسلمان متعهد بپا و از انقلاب اسلامی و نهضت مقدس پاسداری کردید و با فداکاری و خونِ پاک برادران جانباز مجاهد خود، انقلاب را به ثمر رساندید و با همت بزرگ خود و ملت غیور و قوای نظامی و انتظامی متعهد، ایران عزیز را از لوث رژیم منحط شاهنشاهی پاک و دست جنایتکار اجانب را از کشور اسلامی قطع کردید، بهوش باشید که دشمن در کمین است و طرفداران شیطان بزرگ و رژیم غاصب، دست اندر کار توطئه.
این جانب در روز ولادت سید شهیدان و پاسدار عظیم الشان اسلام و حضور شهدای انقلاب، تذکراتی می‌دهم، باشد که گوشه‌ای از تکلیف اسلامی خود را ادا نموده و به شما خیانت نکرده باشم:
1- ممکن است در بین شما پاسداران عزیز در سرتاسر کشور، افرادی خیانتکار نفوذ کرده باشند و با کشیدن بعضی از جوانان پاکدل متعهد، به انحراف از قبیل سرپیچی از احکام دادگاههای انقلاب و عدم رعایت انضباط و مقررات و اقدام به مصادره اموال و بازداشت اشخاص بدون مجوز قانونی، شما را در بین ملت به غیر از آنچه هستید جلوه دهند و زحمات طاقتفرسای شما عزیزان را در پیشگاه ملت هدر دهند. و باید بدانید اشخاصی که دعوت به هرج و مرج می‌کنند، دشمنان شما و انقلاب اسلامی هستند، و در صورتی که به چنین اشخاصی برخوردید، به دادگاهها معرفی نمایید تا با موازین اسلامی و قانونی آنان را مجازات کنند.
2- لازم است از فرماندهان خود اطاعت کنید که عدم مراعات انضباط سربازی و پاسداری موجب تضعیف قوای مسلح است؛ و کسانی که شما را به این نحو اعمال دعوت می‌کنند در صدد تضعیف شما هستند و اگر آگاهانه عمل کنند، از دشمنان انقلاب و اسلام هستند و لازم است آنان را معرفی نمایید تا قاطعانه با آنان برخورد شود.
3- مراعات هماهنگی با سایر قوای نظامی و انتظامی و ارگانهای دولتی، از وظایف حتمی شما پاسداران محترم و سایر قوای مسلح است، و اطاعت از فرمانده کل قوا که نماینده این جانب است، از وظایف شرعی و اسلامی شما و همه قوای مسلح است.
4- من می‌دانم که شما عزیزانم از طبقه محروم و حقوق شما ناچیز است، ناچار شما دلاوران که خود را به آب و آتش زدید و انقلاب را پیروز کردید و ادامه دادید، برای دریافت حقوق و رسیدن به زرق و برق دنیا نبود و اکنون نیز نیست و برای خداوند و در خدمت اسلام بوده و هست. توجه به وضع سربازان صدر اسلام که گاهی با یک دانه خرما روزِ خود را به سر می‌بردند و با دشمن به جنگ برمی‌خاستند و اجر خود را از خدای تعالی می‌خواستند، همه سختیها را جبران می‌کند.
5- آقای رئیس جمهور و دولت، لازم است در تقویت قوای مسلح خصوصاً پاسداران انقلاب، کوشش کنند و نقیصه و کمبود آنان را جبران نمایند؛ و شورای انقلاب و پس از آن مجلس شورای اسلامی بودجه نیروهای مسلح خصوصاً پاسداران را به طور شایسته تصویب، که تقویت اینان حافظ استقلال کشور و ادامه نهضت است.
6- کمیته‌ها تا موقعی که محل احتیاج هستند و ضرورت اقتضا می‌کند باید باشند ولی تصفیه آنها لازم است؛ و کسانی که بر خلاف مقررات اسلامی عمل می‌کنند باید اخراج شوند.
7- این جانب همان طور که در ارتش بعضی از آقایان را منصوب نموده‌ام تا گزارشاتی از ارتش در سراسر کشور تهیه و هر هفته این جانب را از آنچه در آنجا می‌گذرد مطلع سازند، در سپاه پاسداران و ژاندارمری و شهربانی هم اشخاصی را تعیین خواهم کرد تا با اعضای مسلمان و متعهد و مسئول ارتش و این ارگانها، دست به تشکیل سازمان بررسی نیروهای نظامی و انتظامی زده و بر تمام این نهادها نظارت نموده و گزارشات جامعی تهیه و این جانب را نیز آگاه گردانند. و من امیدوارم که تمام قوای مسلح که امروز در خدمت اسلام هستند هماهنگ و هم صدا در حراست از کشور عزیز و اسلام بزرگ کوشش کنند و با پشتوانه ملت از هیچ آسیبی نهراسند.
8- من از همه ارگانهای دولتی و ملی و همه گروهها می‌خواهم که از گروهگرایی و دسته‌بندی و فرصت طلبی و هواهای نفسانی احتراز کنند و خود را در راه خدمت به ملت و خلق مستضعف قرار دهند، و از راهی که ملت می‌رود منحرف نشوند، و خداوند عالم‌ را حاضر و ناظر ببینند و از اختلاف و نفاق دست بردارند و مصالح کشور را بر مصلحت خویش مقدم دارند، و در صدد تضعیف یکدیگر برنیایند و با ملت رزمنده به پیش روند که خدا با آنان است و پیروزی نهایی نصیب آنان است. خداوند قادر، حافظ همگان باد.
درود خدا و بندگان صالحش بر روان شهدای انقلاب. و اخیراً لازم است تذکری که همگان بدان آگاهی دارند بدهم و آن لزوم تقدیر از شهدای انقلاب و خانواده آنان و معلولین و مصدومین می‌باشد. و لازم است عموم دستگاههای اجرایی اموری را که مربوط به شهدا و خانواده آنان و معلولین و مصدومین است با کمال سرعت عمل نموده و تسهیلات لازم را در مورد آنان معمول دارند؛ که اینان بر ما و ملت شریف حق بسیار بزرگی دارند. و اگر معلوم شود که کسانی در بعضی از ادارات و وزارتخانه‌ها برای اجرای امور شهدای انقلاب و خانواده آنها اشکال‌تراشی می‌کنند، به عنوان ضد انقلاب باید مورد تعقیب واقع شوند. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و کشور عزیز را خواستارم. و السلام علی عباد الله الصالحین.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- نه خبری آمد و نه وحی الهی نازل شد«۲»- واقعه عاشورا و شهادت حضرت امام حسین( ع) و یارانش.


امام خمینی (ره)؛ 26 خرداد 1359

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: