مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع اهالى اروميه (توجه مردم دنيا به ملت ايران)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع اهالی ارومیه (توجه مردم دنیا به ملت ایران)

تهران، حسینیه جماران
توجه مردم دنیا به ملت ایران
اهالی ارومیه‌
جلد ۱۳ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۱۹ تا صفحه ۱۲۰

بسم الله الرحمن الرحیم‌
سلام بر ملت بزرگ ایران. سلام بر ملت عزیز آذربایجان. سلام بر شما جوانان مرزنشین که به واسطه جدّیتتان و همّت بزرگتان، از میهن خودتان دفاع می‌کنید و کرده‌اید. من از خدای تبارک و تعالی سلامت همه شما را و همه ملت ایران را و عزّت و سعادت همه را خواستار هستم. من از اشخاصی هستم که برای خدمت شما عزیزان حاضر و امید است که این آخر عمر در خدمت شما باشم. من شکر می‌کنم خدای تعالی را که به واسطه این نهضت و به واسطه این انقلاب، ما را با همه ملت روبه کرد و ما [با] شما آقایان، علمای این حدود- مرز- و جوانان عزیز ما و تمام کسانی که در اینجا هستند مواجه هستیم و شما را از نزدیک می‌بینیم، در صورتی که این امر برای ما- قبلًا- میسّر نبود و دستهای خائن بین اهل علم، بین ما و شما جدایی افکنده بود و خدای تبارک و تعالی خواست که ما با هم مجتمع باشیم و با هم برای اسلام، خدمت کنیم و برای کشورمان عزّت ایجاد کنیم.
بحمد الله، موفق شدید شما و موفق شدند ملت ایران که نام نامی این کشور را در همه جای دنیا منتشر کنند و همه اهالی ممالک اسلامی و غیر اسلامی توجه به شما، توجه به ملت عزیز ما دارند. و امیدوارم که این نهضت و این انقلاب منتهی بشود به ظهور امام عصر- سلام الله علیه- و امیدوارم که این انقلاب ما به همه دنیا و برای همه مستضعفین، برای نجات همه مستضعفین به همه دنیا صادر بشود و همه همان راهی که‌ برای شما هست و غلبه کردید بر دشمن اسلام و دشمن ملت، مستضعفین هم غلبه کنند بر مستکبرین.
خداوند همه شما را سلامت و سعادت و عزّت و عظمت عنایت کند. من متشکرم از شما که از راه دور، با زحمت تشریف آورده‌اید و در این مکان تنگ، با گرمی هوا، اینجا تشریف دارید. من آنچه که در طبق اخلاص دارم دعاست و آن مقداری که می‌توانم، توانایی دارم، خدمت به شماست.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌

«۱»- صحیفه نور این سخنرانی را در ذیل تاریخ ۲۶/ ۵/ ۵۹ شمسی آورده است.


امام خمینی (ره)؛ 25 مرداد 1359

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/34 مگابایتبیشتر
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: