شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به علما و روحانیون تبریز (تقدیر از مجاهدات روحانیون و مردم آذربایجان)

تهران، جماران،
تقدیر از مجاهدات روحانیان و مردم آذربایجان
انگجی، سید حسن و علما و روحانیان تبریز
جلد ۱۳ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۲۴۱

بسم الله الرحمن الرحیم‌
به وسیله حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج میرزا حسن آقای انگجی- دامت برکاته- خدمت حضرات حجج اسلام و علمای اعلام تبریز- دامت برکاته‌
تلگراف شریف مبنی بر پشتیبانی از دولت و ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران موجب کمال تشکر گردید. آذربایجان همیشه سنگر پایدار و محکم اسلام و کشور بوده، و ان شاء الله خواهد بود. علمای عظیم الشان تبریز و سایر نقاط آذربایجان چون مردم دلیر و غیورش در صف مقدم دفاع از کیان اسلام بزرگ و کشور اسلامی بوده‌اند، و در مقابل رژیم منحط سابق به مجاهدت برخاسته و زحماتی جانفرسا متحمل گردیده‌اند. جنابعالی و سایر حجج اسلام اخلاف صالحه اسلاف عظیم می‌باشید. و واضح است که در این جنگ بین ایران عزیز و اسلام مقدس با امریکای ستمگر و نوکران سرسپرده آن، اهالی معظم آذربایجان، و در راس آن حضرات حجج اسلام و علمای اعلام در طلیعه هستند و در موقع لزوم در صف مقدم رزمندگان اسلامی برای سرکوبی دولت کافر بعث خواهند جنگید؛ چنانچه قشرهای عظیم ملت اسلامی چون صفوف ملائکه الله همرزم و هم صدا خواهند بود.
در خاتمه در صورتی که علمای آن منطقه با این جانب کاری دارند، می‌توانند به وسیله جنابعالی و یا سایر برادران با این جانب تماس برقرار نمایند. امیدوارم در خدمت به آقایان کوتاهی نشود. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌



امام خمینی (ره)؛ 04 مهر 1359
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: