شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به رزمندگان (تقدیر و تشکر از پیروزیهای آنان در جبهه‌های غرب و جنوب)

تهران، جماران
تقدیر از پیروزی لشکریان اسلام در جبهه‌های جنوب و غرب
رزمندگان اسلام
جلد ۱۵ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۴۶۶

توضیح تاریخی

  • عملیات طریق‌القدس که در هفتم آذرماه 1360 آغاز شد، با آزادی چزابه و بستان به پایان رسید. عملیات مطلع الفجر در 20 آذر 1360 در منطقه‌ی عملیاتی سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب، در دو محور شیاکوه و صخره‌های موازی در جهت تکمیل پیروزی عملیات طریق‌القدس انجام شد و با پیروزی به پایان رسید. پس از آن، عملیات محمد رسوال الله در منطقه پاوه و مریوان انجام شد. جنگ در این منطقه هم‌زمان با ضد انقلاب و ارتش عراق بود و این عملیات نیز موفقیت نسبی داشت. خبر این پیروزی ها مردم را خوشحال و امیدوار کرده بود. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ جنگ ایران و عراق، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 172 تا صفحه 180.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ اَقْدامَکُمْ «1» خبر پیروزی چشمگیر قوای مسلح اسلام با هماهنگی بین جمیع رزمندگان عزیز موجب تقدیر و تشکر گردید. سلام و تقدیر این جانب را به فرماندهان محترم و سران عزیز و سربازان و پاسداران معظم اسلام ابلاغ نمایید. انتظار دارم که با پشتکار و هماهنگی و انسجام، همه رزمندگان محبوب بزودی کشور اسلامی را از لوث وجود کفار- خذلهم الله- «2» پاکسازی کنند.
از خداوند تعالی سلامت و پیروزی همگان را خواستارم. امیدوارم خبر پیروزی نهایی را به خواست خداوند تعالی بزودی دریافت دارم. سلامت رزمندگان عزیز و فرماندهان و افسران و درجه داران و پاسداران و بسیج و شبه نظامیان و تمامی نیروهای مسلح و نیروهای مردمی که ستون فقرات انقلاب اسلامی ما می‌باشند، از خداوند تعالی خواستارم.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- بخشی از آیه ۷ سوره محمد( ص):« اگر خدا را یاری کنید، خداوند شما را یاری می‏کند و گامهایتان را استوار می‏گرداند»«۲»- خداوند، آنها را خوار کند


امام خمینی (ره)؛ 15 دی 1360
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: