مطلب مرتبط

دعوت به وحدتدعوت به وحدت
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات در جمع میهمانان بزرگداشت هفته وحدت (وحدت سرلوحه دعوت انبیا)

تهران، جماران
هفته وحدت
وحدت سرلوحه دعوت انبیا
گروهی از میهمانان بزرگداشت هفته وحدت- از کشورهای عربی
جلد ۱۵ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۸۹ تا صفحه ۴۹۰

[** نخست یکی از میهمانان عرب زبان صحبت کردند و امام فرمودند:**]
بسم الله الرحمن الرحیم‌
این از برکات اسلام است که ما را جمع کرده است و من امیدوارم که ما قدر این نعمت را، نعمت اسلام را بدانیم و خدمت کنیم به نوع بشر و خصوصاً، مستضعفین بشر و بالاخص مسلمین. و من از خدای تبارک و تعالی می‌خواهم که این هفته وحدتی که در ایران تحقق پیدا کرد، این، به سالهای وحدت، قرنهای وحدت برسد و در سایه وحدت که سرلوحه دعوت انبیاست ما برسیم و گرفتاری ما همه رفع بشود.
و همه آقایان می‌دانید که همه گرفتاری مسلمین از این اختلافاتی است که بینشان هست و این اختلافات موجب این شده است که هر طایفه‌ای با طایفه دیگر مقابل باشد و اسلام در مقابل این مطلب ایستاده است و دعوت به وحدت کلمه می‌کند و دعوت به اسلام، که سلم است در مقابل حق.
و من از خدای تبارک و تعالی می‌خواهم که این عید سعید را بر همه مسلمین مبارک کند و آن وقت مبارک است که همه مسلمین به تکلیف اسلامی خودشان عمل کنند و همه سران قوم، علمای اعلام بلاد و متفکرین بلاد برای تحقق دادن به آمال اسلامی جدیت کنند و فداکاری کنند؛ قلمها در خدمت اسلام باشد و زبانها در خدمت اسلام باشد و قدمها در خدمت اسلام باشد تا اینکه ان شاء الله، آن چیزی که خدای تبارک و تعالی از علما خواسته است آن تحقق پیدا بکند.
و من این روز مبارک را بر همه مسلمین و خصوصاً شما آقایان تبریک عرض می‌کنم و ان شاء الله آن روز مبارک است که دور هم در مسجد اقصی‌ باشیم و آنجا نماز بخوانیم.
[** یکی از میهمانان عرب زبان صحبت کردند. سپس امام فرمودند:**]
ان شاء الله که موفق باشید. و همه ما برای اسلام هستیم و هر چه داریم از اسلام است و همه برادر هستیم و باید با حقوق برادری با هم رفتار کنیم و همه ما مجاهد باشیم در راه اسلام، هر کس به هر توانی که دارد تا ان شاء الله مشکلات مسلمین در همه بلاد، در عراق، در سوریه، در لبنان، در فلسطین و سایر جاها ان شاء الله، حل بشود با کوشش آقایان و علما و متفکرین ان شاء الله.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌



امام خمینی (ره)؛ 22 دی 1360

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: