شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه تشکر به آقای بنی صدر (ورود به نجف)

نجف
اقامت گزیدن امام خمینی در نجف
پیام تشکر
بنی صدر- همدان
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۴۷

توضیح تاریخی

  • حکومت ایران برای رهایی از فشار مخالفت‌ها قصد کرد امام را به نجف بفرستد و بگوید تبعید تمام شده و امام به حوزه رفته است و امید داشت در فضای دور از سیاست حوزه نجف، امام را منزوی کند. 13 مهر امام به همراه فرزندشان مصطفی از ترکیه به بغداد رفتند و بعد از چند روز در نجف ساکن شدند. ر.ک. دایره المعارف مصوّر تاریخ زندگی امام خمینی، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 123.

29 رجب 85
حضرت آیت الله آقای بنی صدر- دامت برکاته‌
به عرض عالی می‌رساند، مرقوم محترم که حاکی از سلامت وجود مسعود و حاوی تفقد از این جانب بود، موجب تشکر گردید. از قرار مسموع اخیراً عملی فرمودید و بحمد الله تعالی رفع نگرانی شده است. از خداوند تعالی سلامت و صحت و سعادت جناب مستطاب عالی را خواستار. حالت این جانب بحمد الله سلامت است. از خداوند تعالی عظمت اسلام و مسلمین را خواستارم. از جناب مستطاب عالی رجای دعای خیر برای حُسن عاقبت دارم. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
روح الله الموسوی الخمینی‌
مرقوم شده بود تلگراف فرمودید. غالب تلگرافات و مکاتیب را از قرار مسموع نرساندند؛ چنانچه تلگرافات این جانب را نیز غالباً نرساندند. هر چه فکر کردم به خاطرم نیامد که از جنابعالی تلگرافی رسیده باشد؛ و به دفتر نیز مراجعه شد چیزی نیافتم لکن اگر تلگراف رسیده باشد، حتماً جواب داده‌ام و نرساندند.



امام خمینی (ره)؛ 02 آذر 1344
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: