مطلب مرتبط

سخنرانى در جمع فرمانداران سراسر كشور (معنويت پستها در نظام اسلامى)
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

سخنرانی در جمع فرمانداران سراسر کشور (معنویت پستها در نظام اسلامی)

تهران، حسینیه جماران
ارزش و معنویت پستها در جمهوری اسلامی
ناطق نوری، علی اکبر (وزیر کشور) و فرمانداران سراسر کشور
جلد ۱۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۳۲ تا صفحه ۳۳۳

بسم الله الرحمن الرحیم‌

برترین عبادات‌

اولًا باید از شما دوستان و عزیزان تشکر کنم که از راههای دور آمده‌اید و ملاقات حاصل شد و من عذر این معنا را که بتوانم امروز بحث طولانی بکنم، امید است بپذیرید.
و لهذا، من اکتفا می‌کنم به اینکه به شماها دعا کنم. من از خدای تبارک و تعالی مسالت می‌کنم که تمام کشور ایران، هر جایی که شما دوستان هستید و در هر شغلی که عزیزان ما اشتغال دارند، محلشان مهبط «1» الهی باشد؛ یعنی، کارها برای خدا، برای خدمت به بندگان خدا، برای خدمت به اسلام باشد که این از بزرگترین عبادات است، خدمت به خلق خدا و خدمت به اسلام.
و امید است که در هر جا شما هستید، اداره شما و پستهای شما مبدل بشوند به یک عبادتگاه و خدمتهای شما همه عبادت باشد. و من امیدوارم که در مقابل آن رژیم سابق، جاهایی که مامورین بودند، مرکز معصیت بود، امروز شما با تعهد به اسلام و با تعهد به احکام اسلام و با تعهد به جمهوری اسلامی، در خدمت بندگان خدا و مستضعفین باشید و بیشتر از همه، طبقات ضعیف را ملاحظه کنید و این خود یک عبادت بزرگ است برای شما. و من امیدوارم که شما به این عبادت موفق باشید و غنیمت بدانید این [را] که در یک رژیمی واقع شده‌اید، در یک حکومتی واقع شده‌اید که آن شغلی که سابق معصیت بود، امروز عبادت است و [در] آن اتاقی که سابق در آن معصیت واقع می‌شد، امروز با
خدمت به خلق خدا، عبادتگاه است. و خداوند این عبادتگاه را برای شما حفظ کند و شما را موفق کند که به این عبادت بزرگ، که خدمت به جمهوری اسلامی و خدمت به مردم است، بیشتر موفق بشوید. و خداوند ان شاء الله، در جبهه‌های نبرد، اسلام را بر ضد کفر، در هر جا هستند؛ در ایران، در لبنان، در فلسطین و جاهای دیگر پیروز کند. و ان شاء الله، کسانی که ظلم به این ملتها می‌کنند، ستم به این مردم می‌کنند و بر خلاف اسلام عمل می‌کنند، خداوند تبارک و تعالی آنها را ادب کند. و امیدوارم که شما هر چه بیشتر موفق بشوید به اینکه برای این مردم مستمند کار بکنید و اجر آن را از خدای تبارک و تعالی بخواهید. خداوند به همه شما توفیق بدهد.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

«۱»- محل نزول.


امام خمینی (ره)؛ 24 خرداد 1361

صوت مطلب

کیفیت متوسطحجم 2/44 مگابایتبیشتر

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: