شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

اجازه نامه به آقای سید حسن فقیه، در امور شرعیه‌

نجف
اجازه در امور شرعیه
فقیه، سید حسن
جلد ۲ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۸۱

[... شخصی است که طبق معمول سنواتی مقداری سهم به جنابعالی یا آقای اشراقی» به وسیله بنده ارسال می‌داشته، و ضمناً با استجازه از جنابعالی یا ایشان، ثلث سهم امام (ع) را بین خویشان فقیر خود تقسیم می‌کرده ولی چون فقط به آقای اشراقی دسترس نیست، لذا تقاضا دارند که اجازه فرمایید طبق سنوات قبل عمل نمایند و ثلث سهم را که 412 تومان است به همان نحو تقسیم نمایند و در صورت امکان اجازه مطلقی نسبت به سهم همه ساله برای ایشان مرقوم فرمایید.
مطلب دیگر آنکه، چند سال قبل ایشان مبلغ چهار صد تومان به یک نفر اهل علم از بابت سهم امام پرداخت کرده‌اند و قبل از پرداخت آن، ایشان فوت شده‌اند. در این صورت وظیفه چیست؟ در خاتمه آقای والد، تبلیغ سلام نموده و استدعای دعا دارند. سید حسن فقیه- اصفهان (مدرسه نیم آورد)]
بسمه تعالی‌
به همان نحو که عمل می‌کردند مجازند عمل کنند، و دو ثلث دیگر را به وکلای این جانب در قم برسانند. وکیل قم، آقای اسلامی «1» است در منزل حقیر در غیاب آقای اشراقی. آنچه با آن شخص دستگردان نموده‌اند، اگر به عنوان وکالت از حاکم شرع بوده باید به آن حاکم برسد. و اگر به عنوان شخص خودش بوده احتیاط آن است که با اجازه حاکم شرع به ورثه او بدهند «2»

«۱»- آقای علی اکبر اسلامی تربتی.«۲»- این نامه از پرونده‌‏های ساواک به دست آمده است. ساواک قم، نامه‌‏ها را طی شماره ۸۱۵/ ۲۱- ۱۶/ ۳/ ۴۵ برای مدیریت کل اداره سوم ساواک، به تهران ارسال کرده است.


امام خمینی (ره)؛ 01 اردیبهشت 1345
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: