مطلب مرتبط

حکم افزایش حوزه مسئولیت آقای فضل اللَّه محلاتی در سپاه پاسداران‌حکم نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران به آقای محمد رضا فاکر
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

حکم نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران به آقای سید حسن طاهری خرم‌آبادی‌

تهران، جماران
انتخاب نماینده در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تاکید بر رعایت قوانین و حفظ سلسله مراتب در سپاه
طاهری خرم‌آبادی، سید حسن
جلد ۱۷ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۵۱۰ تا صفحه ۵۱۱

بسم الله الرحمن الرحیم‌
جناب حجت الاسلام آقای حاج سید حسن طاهری- دامت افاضاته‌
پیرو سفری که برای جنابعالی پیش آمد، جناب حجت الاسلام آقای فاکر «1»- ایّده الله تعالی- برای رسیدگی به وضع سپاه پاسداران منصوب شدند. ضمن تشکر از جناب آقای فاکر در تحمل زحمات در غیاب شما، جنابعالی را به سمت سابق منصوب می‌نمایم که با کمال دقت و ظرافت به آنچه در اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای نماینده این جانب آمده است «2» عمل نمایید. امید است با یاری و صمیمیت جناب حجت الاسلام آقای فاکر و جناب حجت الاسلام آقای محلاتی «3» و جناب آقای وزیر محترم سپاه و جناب آقای محسن رضایی که مورد علاقه و تایید این جانب است، هر چه بهتر به وضع سپاه رسیدگی نمایید.
لازم است جناب آقای وزیر سپاه و فرمانده محترم سپاه و دیگر فرماندهان و کسانی که در سپاه سمتی دارند جناب آقای طاهری نماینده این جانب را تایید و در مسائلی که مربوط به ایشان است از ایشان تبعیت کنند تا ان شاء الله تعالی امور سپاه که بازوی توانای جمهوری اسلامی است بر طبق مقررات شرعی و قانونی و مصالح عالی کشور و جمهوری اسلامی تمشیت یابد. لازم به تذکر است که تبعیت از جناب آقای محسن رضایی، فرمانده کل سپاه و از فرماندهان دیگر به حسب سلسله مراتب و مقررات سپاه در جمهوری اسلامی ایران یک وظیفه شرعی الهی است که تخلف از آن علاوه بر تعقیب قانونی مسئولیت شرعی دارد.
از خداوند تعالی توفیق همگان را در خدمت به اسلام و کشور اسلامی خواستار است.
8 تیر ماه 1362/ 17 رمضان المبارک 1403
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- آقای محمد رضا فاکر، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‏«۲»- به موجب اصل ۱۱۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رهبر جمهوری اسلامی منصب فرماندهی کل قوا را عهده‏دار می‏باشد«۳»- آقای فضل اللَّه محلاتی، نماینده امام خمینی در سپاه پاسداران.


امام خمینی (ره)؛ 08 تیر 1362
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: