شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات در جمع مسئولان کمیته امداد و معتمدان بازار (تفاهم بین بازار و دولت)

تهران، جماران
لزوم تفاهم بین بازار و دولت و پشتیبانی از یکدیگر
عسکر اولادی، حبیب اللَّه (سرپرست کمیته امداد امام خمینی)، مسئولان کمیته امداد و معتمدان بازار
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۸۲

توضیح تاریخی

  • پس از عملیات رمضان در تیرماه سال 1361، مسعود رجوی با طارق عزیز، وزیر امورخارجه عراق در فرانسه دیدار کرد و با هم توافق کردند اعضای سازمان به عراق کمک کنند. منافقین در این زمان بیشتر کارهای جاسوسی می‌کردند و عملیات‌هایشان در حد شبیخون‌های محدود بود. اما در دی ماه سال 1366 پس از دیدار مسعود رجوی با صدام در عراق، ارتش عراق تجهیزات بیشتری به منافقین داد تا به این وسیله کار جمهوری‌اسلامی را یکسره کنند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ جنگ ایران و عراق، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 241 و صفحه 405.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
«آنچه بارها گفته‌ام این است که همه شما پشتیبان یکدیگر باشید، دولت پشتیبان بازار و بازار پشتیبان دولت. ما باید این انقلاب را چون امانتی نگه داریم و همه می‌دانیم از آنجا که می‌خواهیم اسلام را به دنیا عرضه کنیم، همه با ما مخالف هستند.»
[امام خمینی ضمن اشاره به حملات رژیم عراق به شهرهای بی‌دفاع میهن اسلامی فرمودند:] «امروز که عراق به شهرهای بی‌دفاع ما حمله می‌کند، رسماً منافقین برای رژیم عراق جاسوسی می‌کنند، و این جاسوسی را هم اعلام می‌نمایند. آیا یک ایرانی برای دشمن ایران جاسوسی می‌کند؟!
[امام خمینی خطاب به حاضران فرمودند:] «من شما را می‌شناسم و شما افراد خوب و سالمی هستید. باید در جهت تفاهم و دوستی گام بردارید، و از آن جهت که حسن نیت دارید، ان شاء الله مشکلاتتان حل می‌شود وقتی همه خدمتگزار باشند، تمامی مسائل حل می‌شود.»



امام خمینی (ره)؛ 21 اسفند 1363

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: