مطلب مرتبط

خورشید ۲۲ بهمنخورشید ۲۲ بهمنانقلاب نوید فتح مبین، امید است به حکومت منجی آخر الزمان متصل شودانقلاب نوید فتح مبین، امید است به حکومت منجی آخر الزمان متصل شود
شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (سالگرد پیروزی انقلاب)

تهران، جماران
سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (22 بهمن)
دستاوردهای انقلاب در یک سال گذشته- تکریم از حرکت عظیم راهیان کربلا به سوی جبهه‌ها
ملت ایران
جلد ۱۹ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۷۶ تا صفحه ۴۷۷

بسم الله الرحمن الرحیم‌
وَ مَا النَّصرُ الّا مِن عِندِ اللهِ «1» با تقدیم حمد بی‌پایان به درگاه مقدس پروردگار جهان و عرض ارادت به محضر حضرت بقیه الله- ارواحنا لمقدمه الفداء- سالروز یوم الله بیست و دوم بهمن را به ملت بزرگوار ایران و مستضعفان جهان و مظلومان ستمزده اعصار تاریخ تبریک عرض می‌کنم. بحمد الله تعالی در این سال که گذشت، اسلام و جمهوری اسلامی ایران به پیروزیهای چشمگیر و گسترش دامنه‌داری دست یافت و می‌توان گفت خورشید درخشان 22 بهمن به نصف النهار آمال و آرمانهای بزرگ اسلامی نزدیک می‌شود، و آمال ستمگران و جهانخواران رو به افول و دست ظلم‌پیشگان جهنمی که در طول تاریخ بویژه در سده‌های اخیر از هیچ جنایت و ستمی بر مظلومان جهان فروگذار نکرده در آستان قطع است و به رغم بوقهای تبلیغاتی مشحون بر دروغ و رجزخوانیها و قدرت‌نماییها پایه‌های کاخهای سفید و سرخ، هر روز لرزانتر است و با خواست خداوند متعال با موج عظیم پرخاشگران مستضعف بر ابرستمکاران، می‌رود تا بنیان تجاوز بر حقوق بشر را از جای برکند، و حکومت عدل اسلامی را که همان حکومت مستضعفان است جایگزین آن کند. گویی وعده خداوند قادر نزدیک است و امید است این بارقه‌ برق‌آسا که در سراسر جهان پرتو افکنده و نوید فتح مبین می‌دهد، به حکومت مطلقه منجی «2» آخر الزمان و پناه مستضعفان متصل شود.
با نظر کوتاهی به کشور اسلامی ایران و کشورهای منطقه و جهان می‌توان پیشرفت انقلاب اسلامی را دریافت. در کشور مبارز ایران به رغم تبلیغات بوقهای خارجی و بعضی گروهکهای داخلی که دم از سرد شدن ملت از جنگ و نارضایی مردم از طولانی شدن می‌زنند، موج عظیم راهیان کربلا که از شهر قم، دانشگاه خون و قیام شروع و در تمام کشور گسترده شد و هنوز ادامه دارد، خط بطلان بر آرزوهای آنان که به امید سرد شدن مردم و شکست جمهوری اسلامی روز شماری می‌کنند، کشید. هر چند اینان چشم و گوش خود را بسته که از درک حقایق محروم شوند و دل را به خاطرات خوش خود تسکین می‌دهند. در جبهه‌های جنگ آن چنان تزلزل و هراسی از این سیل عظیم راهیان کربلا به دل صدام و صدامیان افتاده که روز را بر آنان سیاه نموده و به هر دری برای نجات خود می‌زنند و با هر شکستی که می‌خورند نغمه پیروزی بزرگ سر می‌دهند و به ارتش شکست‌خورده خود نشان پیروزی می‌دهند، و رسانه‌های دروغ‌پرداز جهان نیز به پخش دروغهای آنان، شاید با عمق بیشتر و شیطنت بالاتر می‌پردازند غافل از آنکه ملتهای جهان، خصوصاً کشورهای اسلامی امروز بیدار شده‌اند و برای این تبلیغات و کرّ و فرّهای بی‌مغز ارزش قائل نیستند. شاهد بر این مدعی، کشورهای اسلامی مثل ایران و افغانستان و لبنان و مصر و لیبی و دیگر ملل اسلامی و کشورهای امریکایی و بسیاری از مناطق شوروی که با اوجگیری پرخاشگران همه را سراسیمه کرده و به خیال خود به فکر علاج افتاده‌اند، آن هم «علاجی پس از مرگ سهراب». «3»

«۱»- سوره آل عمران، آیه ۱۲۶:« هیچ نصرت و کمکی نیست مگر از جانب خداوند».«۲»- نجاتبخش‏«۳»- اشاره به ضرب المثل مشهور ایرانی« نوشداروی بعد از مرگ سهراب» است. آقای سید احمد خمینی در ذیل این پیام، چنین نوشته است:« این پیام بیست و دوم بهمن است که حضرت امام فرمودند پیام نمی‏دهند و قرار شد سخنرانی نمایند. ۲۲ بهمن ۶۴- احمد»


امام خمینی (ره)؛ 22 بهمن 1364

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: