شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران به مناسبت رحلت آقای مرتضی حائری یزدی‌

تهران، جماران
درگذشت آقای مرتضی حائری یزدی
ملت ایران
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۰ تا صفحه ۱۱

بسم الله الرحمن الرحیم‌
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌
رحلت اسف‌انگیز حضرت آیت الله آقای حاج آقا مرتضی حائری- رحمه الله علیه- موجب کمال تاثر و تاسف گردید.
ایشان در علم و عمل بحق خلف بزرگوار مرحوم آیت الله عظمی، استاد معظم، حضرت آقای حاج شیخ عبد الکریم- رضوان الله تعالی علیه- بودند. «و کَفَی بِهِ شَرَفاً و سَعَاده». «1»
این جانب از اوایل تاسیس حوزه علمیه پر برکت قم، که به دست مبارک پدر بزرگوارشان تاسیس شد و موجب آن همه برکات شد، آشنایی با ایشان داشته؛ و پس از مدتی از نزدیک معاشر و دوست صمیمی بودیم؛ و در تمام مدت طولانی معاشرت جز خیر و سعی در انجام وظایف علمیه و دینیه از ایشان مشاهده ننمودم.
این بزرگوار علاوه بر مقام فقاهت و عدالت، از صفای باطن به طور شایسته برخوردار بودند؛ و از اوایل نهضت اسلامی ایران، از اشخاص پیشقدم در این نهضت مقدس بودند.
«جزاه [الله‌] عَنِ الإِسلام خیراً».
این جانب به ملت محترم ایران، بویژه به اهالی وفادار قم و حضرات علمای اعلام و مدرسین معظم حوزه علمیه قم، تسلیت عرض می‌کنم؛ و برای خاندان معظم ایشان و فامیل محترمشان، خصوصاً حضرت حجت الاسلام آقای حاج آقا مهدی حائری‌ - اعزّه الله- از خداوند تعالی طلب صبر جمیل و اجر جزیل می‌نمایم.
امید است عنایات حضرت بقیه الله- روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفداء- شامل حال همه آنان و همه ملت مسلمان باشد. و السلام علی عباد الله الصالحین.
تاریخ 15 اسفند 64/ 24 جمادی الثانیه 1406
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»-« شرافت و نیکبختی او را کفایت است».


امام خمینی (ره)؛ 15 اسفند 1364
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: