شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به اعضای سمینار «لبیک یا امام»؛ (لزوم حضور فعال در جبهه‌ها)

تهران، جماران
در آستانه سالروز بعثت حضرت محمد (ص) و برگزاری سمینار «لبیک یا امام»
جنایات صدام و حزب بعث- لزوم حضور فعال در جبهه‌ها
اعضای سمینار «لبیک یا امام»
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۱ تا صفحه ۳۴

توضیح تاریخی

  • عملیات فتح فاو با نام والفجر8 و با رمز یا فاطمه‌الزهرا (س) در نوزدهم بهمن سال 64 آغاز شد. هدف از این عملیات گرفتن منطقه‌ی فاو در جنوب عراق بود تا به وسیله آن ارتباط عراق با دریا قطع گردد و همچنین اهرم فشاری در دست ایران باشد تا به وسیله آن بتواند به اهداف خود در جنگ تبلیغاتی و نیز دیپلماسی دست پیدا کند. زیرا عراق در حالیکه بخشی از خاک ایران را اشغال کرده بود از صلح حرف می‌زد. برای این عملیات اصول نظامی و آموزشی به صورت کامل مدنظر قرار گرفت تا در نهایت ایران توانست با پیروزی عراق را غافلگیر کند. ر.ک. دایره‌المعارف مصوّر تاریخ جنگ ایران و عراق، جعفر شیرعلی‌نیا، نشر سایان، صفحه 332 تا صفحه 337.

بسم الله الرحمن الرحیم‌
اعضای محترم سمینار پشتیبانی جنگ- ایّدهم الله تعالی‌
پیام شما در مورد استقبال کم نظیر مردم سلحشور در پیوستن به صفوف رزمندگان اسلام، و تصمیمتان در استفاده بیشتر از این امکانات عظیم واصل گردید. خداوند متعال را سپاس می‌گزاریم که در آستانه سالروز بعثت حضرت خاتم الانبیا- صلی الله علیه و آله و سلم- بار دیگر ملت دلاور ایران صحنه حماسه‌های همیشگی حضور خود را در دفاع از اسلام عزیز و کشور اسلامی ایران به نمایش می‌گذارند، و با شرکت بی‌سابقه خود در کاروان راهیان کربلا جهانیان را به حیرت واداشته، و می‌روند تا با همت والای خود بقایای ریشه‌های پوسیده حزب عفلقی عراق را بَرکنند، و مردم مظلوم عراق و ایران و منطقه را از یوغ این بردگان شیطان رهایی بخشند. و با تشکر از اعضای محترم این سمینار، که ان شاء الله با وحدت معنوی و ظاهری خود از این نیروهای الهی در جهت دفاع مقدس برنامه‌ریزی می‌نمایند.
ملت عزیز ایران و رزمندگان و مسئولین محترم جمهوری اسلامی می‌دانند که استکبار جهانی و اکثر کشورهای منطقه به خوبی دریافته‌اند که امروز نجات صدام از این بن بست و منجلابی که خود آنان برای او به وجود آورده‌اند امری ناممکن است؛ و علی رغم آن همه تسلیحات مدرن و کمکهای نظامی و اقتصادی و تبلیغاتی، هر روز که از عمر این شجره خبیثه می‌گذرد بی‌ثباتی آن آشکارتر می‌گردد. و شاید کم و بیش دریافته‌اند که‌ مقاومت بیش از این در مقابل عواطف و احساسات پاک مردم ایران و حمایت از صدام نه تنها برای آنان سودی نخواهد داشت، که زمینه‌های تزلزل و بی‌ثباتی آنان را در میان ملتهای خود فراهم خواهد ساخت. و نیز در طول این چند سال جنگ تحمیلی، برای آنان و حتی سازمانهایی که تا دیروز به حمایت از صدام برخاسته بودند به خوبی آشکار گردیده است که تنها کسی که در این جنگ عامل آن همه تجاوزها و شرارتها، کشتارها، و ناامن کردن دریاها، و حمله به هواپیماهای غیر نظامی، و استفاده از بمبهای شیمیایی و نقض حقوق و قوانین بین المللی است، شخص صدام و «حزب بعث» عراق است. و همه آنان می‌دانند که اگر اسرائیل نقشه تسخیر از نیل تا فرات را دنبال می‌کند، صدام هم در تهاجم خود به این کشور اسلامی، نقشه سیادت خود بر اعراب و منطقه و ژاندارمی خلیج فارس را تعقیب می‌نمود. هر چند که بسیاری جرات ابراز صریح این واقعیت را ندارند. ما همه این موفقیتها را در صحنه‌های سیاسی و نظامی رهین همت مردم و استقامت رزمندگان می‌دانیم. و بار دیگر به کشورهای منطقه اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی، علی رغم اقتدار روزافزون خود در صحنه‌های سیاسی و نظامی و علی رغم پشتیبانی توده‌های میلیونی مردم که هر روز شاهد رژه با شکوه دهها لشکر از نیروهای آموزش دیده آن هستیم، هیچ گاه درصدد توسعه و کشورگشایی نبوده‌ایم و همواره درصدد آنیم که با کشورهای اسلامی و [منطقه‌] در صلح و آرامش روابط دوستانه داشته باشیم. و اعراب و کشورهای اسلامی، و خصوصاً کشورهای خلیج فارس، باید بدانند که هیچ گاه با وجود رژیم فاسد و جنگ‌افروزی چون صدام، منطقه روی آرامش را نخواهد دید. و تا این غده چرکین در کالبد کشور اسلامی عراق باقی است، منطقه نیز در تب و تاب ناامنی و حوادث خواهد سوخت.
نکته دیگری که باید به ملت عزیز و مسئولین محترم و رزمندگان سلحشورمان تذکر دهم این است که با وجود اینکه در تمامی جبهه‌های نبرد پیروزی و برتری با شماست و خواب راحت از چشم عفلقیان گرفته شده، ولی این پایان راه دفاع مقدس از کشور اسلامی و دفع تجاوز نیست. مسئولین و فرماندهان ارتش و سپاه و بسیج با استفاده از امکانات مادی و معنوی خود، با تزلزل سخت و عمیق حاکم بر پیکر پوسیده عراق، در جبهه‌های جنگ، خصوصاً در نبرد قهرمانانه «فاو»، به نبرد بی‌امان خود و مقاومت تا سقوط صدامیان ادامه دهند؛ و با وحدت و انسجام کامل در صفوفی به هم پیوسته امان را از آنان سلب نمایند؛ و خدای ناکرده غرور از پیروزیها باعث سستی در تکلیف یا بی‌دقتی در برنامه‌ها نگردد. و من با کمال تواضع، از این مدافعان پیروز می‌خواهم که هیچ گاه از نصرت حق و توکل بر خدای بزرگ غافل نباشید و مَا النَصرُ إلَّا مِن عِندِ اللهِ العزیزِ الحکیمِ. «1» و ملت عزیز ایران هم، که در تمامی صحنه‌ها خود را ملزم به ادای تکلیف الهی و دفاع از دستاوردهای آن می‌دانند، باید متوجه باشند که امروز پر کردن جبهه‌های نبرد از نیروهای آموزش دیده و آمادگی دفاع از اسلام و ایران برای همه قشرها از اهمّ واجبات الهی است، که هیچ چیز دیگر مانع از انجام آن نمی‌شود. که بحمد الله مردم به این وظیفه شرعی و مقدس خود به خوبی عمل کرده و می‌کنند. و دنیا هم اکنون شاهد امواج خروشان این انسانهای متعهد و آگاه، از روحانی گرفته تا دانشگاهیان و دانش‌آموزان، و از کارگران و کشاورزان گرفته تا بازاریان و کارمندان، همه و همه می‌باشد.
این جانب از مسئولین امر، خصوصاً اعضای محترم این سمینار که بر آن شده‌اند تا با برنامه‌ریزی کامل از این امکانات عظیم مردمی بهره‌برداری کنند، تشکر می‌کنم. و از ملت عزیز می‌خواهم که جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها را گرم نگه دارند، تا با لطف و عنایت خداوند متعال و دعای خیر حضرت ولی امر- ارواحنا فداه- شاهد موفقیت بیشتر در انجام فریضه دفاع الهی باشیم.
خداوندا، ملت عزیز ما را به شرف استقامت، پیروزی ظاهر و باطن نایل فرما؛ و به ارتشیان، سپاهیان، بسیجیان و راهیان کربلا و جهادگران و امدادگران، این رزمندگان خالص و عارف ما، در مصاف با دشمنان خود موفقیت و نصرت کرامت، و به آنان عزمی راسخ و قامتی استوار عنایت فرما؛ و به خانواده‌های عزیز شهدا و جانبازان و اسرا و مفقودین صبر واجر لطف فرما؛ اسرا و مفقودین را به اوطان خود بازگردان؛ و به جانبازان انقلاب شفا عنایت کن؛ و شهدای گرانقدر ما را با اجر وافر خود در کنار شهدای صدر اسلام محشور فرما؛ و سلام و صلوات خود را بر صاحب امر و وارث ارض، حضرت بقیه الله الاعظم- روحی فداه- نثار فرما. و السلام علی عباد الله الصالحین.
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- بخشی از آیه ۱۲۶ سوره آل عمران:« و پیروزی جز از نزد پروردگار عزیز حکیم نیست».


امام خمینی (ره)؛ 15 فروردین 1365

جمله طلایی

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: