شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

حکم به رئیس دیوان عالی کشور (چگونگی مصرف اموال مجهول المالک)

تهران، جماران
فروش و چگونگی مصرف اموال مجهول المالک
موسوی اردبیلی، سید عبد الکریم (رئیس دیوان عالی کشور)
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۸۳ تا صفحه ۱۸۴

[بسمه تعالی. محضر مبارک حضرت آیت الله العظمی رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی- متّع الله المسلمین بطول بقائه‌
پس از عرض سلام، اموال معتنا بهی در دادسراهای انقلاب و عمومی و بعضی از شعب بنیاد مستضعفان، مجهول المالک، اموال بلا صاحب، اموال فراریانی که مجهول المکان هستند و پس از گذشت زمان و اعلانهای متعدد مراجعه نکرده‌اند، به حدی که از شناخت و مراجعه آنان یاس حاصل شده است و اموال در معرض تلف هستند، موجود است ....
به نظر می‌رسد در این موقعیت حساس و نیاز شدید مناطق سیلزده و جنگزده و آفت دیده که شرعاً [محلهای‌] مصارف این اموال هستند، صلاح این است با تصدی اشخاص مورد اطمینان و وثوق، این اموال جمع‌آوری و فروخته شود و در رفع نیازهای این مستحقین به مصرف برسد.
اگر حضرت عالی صلاح می‌دانید اجازه فرمایید اقدام شود. اطال الله بقائکم.
22/ 10/ 65- عبد الکریم موسوی‌].
بسمه تعالی‌
جناب حجت الاسلام آقای موسوی اردبیلی، رئیس محترم دیوان عالی کشور
کلیه اموالی که مرقوم شده است و مجهول المالک است و از پیدا شدن صاحبان آنها مایوس می‌باشید در تحت نظارت هیاتی مرکب از نماینده جنابعالی و نمایندگان جناب حجت الاسلام آقای رئیس جمهور «1» و جناب آقای نخست وزیر «2» به فروش درآید و در مصرف شرعی آن، که فقرا هستند برسد.
البته خانواده‌های شهدای بمبارانها و سیلزدگان اولی‌ هستند، و آنچه در معرض تلف است و مایوس از پیدا شدن صاحبانش نیستید با نظارت هیات مذکور فروخته شده و برای صاحبانشان نگهداری شود. و السلام علیکم و رحمه الله.
23 دی 65
روح الله الموسوی الخمینی‌

«۱»- آقای سید علی خامنه‏ای، رئیس جمهور وقت‏«۲»- آقای میر حسین موسوی، نخست وزیر.


امام خمینی (ره)؛ 23 دی 1365
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: