شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

نامه و موافقت با پیشنهاد شورای عالی پشتیبانی جنگ در مورد عملیات‌

تهران، جماران
تاکید بر اولویت توجه به مسائل دفاع مقدس و تقدیر از رزمندگان، خانواده‌های شهدا و ملت ایران
شورای عالی پشتیبانی جنگ
جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴۱۴ تا صفحه ۴۱۵

[بسم الله الرحمن الرحیم. رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، حضرت امام خمینی- مد ظله العالی‌
تحرکات سیاسی- نظامی استکبار و مهره‌های ارتجاع در دفاع از رژیم بعثی عراق و تلاش وسیع برای نجات آن، عقیده آسیب‌پذیری و ضعف مفرط دشمن را بیش از پیش تقویت می‌کند، و لزوم وارد آوردن ضربات موثر و متوالی را حتمی می‌سازد. از طرفی، بی‌توفیقی تلاشهای چند ماه اخیر برخی مجامع بین المللی که تا کنون، علی رغم اتلاف وقت که ممکن است موجب سوء استفاده دشمن شود، نتوانسته قضایای جاری را به سمت حل عادلانه سوق دهد خوشبینی به این تلاشها را کاملًا ضعیف ساخته است. شورای عالی پشتیبانی با غور و بررسی کامل طی جلسات متعدد، پس از تشکیل سمیناری مرکب از جمع کثیری از علمای اعلام و ائمه محترم جمعه و مسئولین دولتی و نهادهای انقلابی، و با توجه به آمادگی مشتاقانه مردم برای شرکت در دفاع مقدس، به این نتیجه رسیده است که برای تهیه عده و عُده‌های لازم جهت یک سلسله عملیات متوالی و موثر در سراسر خطوط تماس و تدارک تجهیزات ضروری برای این مقطع حساس، لازم است از امکانات کشور بیش از گذشته استفاده شود. مستدعی است اوامر و ارشادات عالی را ابلاغ فرمایید. شورای عالی پشتیبانی جنگ- 19 ربیع الاول یک هزار و چهار صد و هشت- 21/ 8/ 66].
بسمه تعالی‌
شورای عالی پشتیبانی جنگ- اعزهم الله تعالی‌
واضح است و کراراً گفته شده است که این جنگ تحمیلی در راس امور واقع است؛ و لازم است به همت همه اقشار کشور هر چه سریعتر با عنایات حق تعالی پیروزی به دست آید. بنا بر این، آنچه که شورای عالی پشتیبانی جنگ و متخصصان امور جنگی ضرورت تشخیص داده‌اند، باید عمل شود و کوتاهی نگردد. در این فرصت از تمام اقشار ملت، خصوصاً علمای اعلام و ائمه جمعه و جماعات و خطبای محترم، لازم است تشکر کنم، که با صرف جان و عزیزان و مال خود در راه مقاصد اسلام به طور شایسته عمل به وظیفه الهی نمودند؛ و از ملت عظیم که با راهپیماییهای اخیر پشت جنایتکاران پلید خصوصاً امریکا را لرزاند، با تمام وجود قدردانی نمایم.
از خداوند تعالی قدرت هر چه بیشتر رزمندگان و پیروزی آنان، و رحمت و سعادت شهدا و جانبازان، و آزادی اسرا و صبر داغدیده‌گان، و سلامت و پشتکار دست‌اندرکاران، را طلب می‌کنم.
[روح الله الموسوی الخمینی‌]



امام خمینی (ره)؛ 21 آبان 1366
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: