شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

پیام به ملت ایران (رحلت امام جمعه یزد، آقای سید روح اللَّه خاتمی)

تهران، جماران
رحلت آقای سید روح اللَّه خاتمی (امام جمعه یزد)
تجلیل از امام جمعه یزد
ملت ایران
جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۷۰
بسم الله الرحمن الرحیم‌
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌
اسلام و ایران یکی از پرفروغترین چهره‌های تقوا و خلوص و ایمان خود را از دست داد. برادر عزیزم، خاتمی «1» زنده دل، چهره تابناک مبارزات خستگی ناپذیر روحانیت روشن ضمیر در دهه‌های اخیر این مرز و بوم بود. او روشنفکری متدین و مجتهدی بزرگوار، و از خوبان امینی بود که اگر نتوان گفت بی‌نظیر، مسلماً کم نظیر بود. او با گوشت و پوست خود مبارزه را می‌فهمید؛ و سختیهای آن را چون شربتی گوارا می‌نوشید. او یار و پناه محرومان بود. او یک عمر با تحجر و واپسگرایی جنگید؛ و یکی از طرفداران بی‌بدیل اسلام ناب محمدی- صلی الله علیه و آله و سلم- در عصر فریب و خودپرستی بود. او پاک زیست و پاک مرد، و پاک در جوار رحمت ربّش آرمید.
این ضایعه دردناک را به مردم ایران، خصوصاً به اهالی متدین استان یزد، و به خانواده مکرمش و فرزندان متدینش و فرزند فاضل، با تقوا و متعهدمان، جناب حجت الاسلام آقای حاج سید محمد خاتمی، وزیر محترم ارشاد اسلامی، تسلیت عرض می‌نمایم. خداوند او را غریق رحمت خویش گرداند.
6/ 8/ 67
روح الله الموسوی الخمینی‌
«۱»- آقای سید روح اللَّه خاتمی، نماینده امام و امام جمعه یزد. وی پس از شهادت آقای صدوقی به نمایندگی و امامت جمعه یزد از سوی امام برگزیده شد. او قبلًا امام جمعه اردکان یزد بود


امام خمینی (ره)؛ 06 آبان 1367
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: