شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

بیانات در جمع رهبران انتفاضه (مقاومت در برابر صهیونیستها و طرد سازشکاران)

تهران، جماران
لزوم مقاومت در برابر صهیونیستها و طرد سازشکاران
رهبران انتفاضه «1» [بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌]
جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۱۹۲

ما در زمان شاه که تمام قوا، امریکا، شوروی و سایر غربیها، همه طرفدار او بودند، ملت ایستاد تا کار را تمام کرد.
و همین طور اطلاعی که شما داشتید، در داخل خودتان اشخاصی، مثل اشخاصی که بدتر از آنها هستند مثل عرفات. ما هم از این اشخاص داشتیم، این عرفات الآن می‌خواهد یهودیان را به آنجا مسلط کند و می‌خواهد شبانه آنها را ... باید مردم دست به دست هم بدهند و عرفات را از جمع خودشان خارج کنند، تا خودشان بتوانند کاری را انجام بدهند و تا آن وقتی که یک نفر یهودی در آنجا هست باید بایستند و کار را تمام کنند همان طور که ما کردیم. و با ایستادگی کار تمام می‌شود. بدانید این معنی را، الآن به دست و پا افتاده‌اند اسرائیلی‌ها. الآن دارند عرفات را ترویج می‌کنند، برای اینکه قائل به این است که یهود هم باشد ما هم باشیم. در صورتی که یهود نباید آنجا باشد؛ هیچ وقت.
باید مردم بایستند و کسانی که مخالفت با این مسائل دارند، از جرگه خودشان خارج کنند. و پافشاری کنند تا کار درست شود. و ان شاء الله درست می‌شود. امیدوارم؛ من دعا می‌کنم به شما، خداوند همه‌تان را حفظ کند. ان شاء الله موفق باشید.

«۱»- در سال ۱۹۸۷ م.( پاییز ۱۳۶۶) روند جدیدی از قیام و مبارزه با اسرائیل توسط ساکنین سرزمینهای اشغالی آغاز شد که« انتفاضه» نام گرفت. این قیام اعتراضی مردمی نسبت به ادامه اشغال سرزمین فلسطین بود. انتفاضه در لغت یعنی قیام، تکان و جنبش.( ر. ک: فلسطین از دیدگاه امام خمینی، تبیان، دفتر چهارم، ص ۱۹۹)


امام خمینی (ره)؛ 01 آذر 1367

فراز طلایی

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: