شناسه مطلب صحیفه
نمایش نسخه چاپی

وکالت‌نامه

نجف
سپردن وکالت مطلق به آقای علی خلخالی
جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۵۷۳ تا صفحه ۵۷۴

وکالت عمومی‌
اینجانب امضاکننده زیر، روح‌الله [فرزند] سید مصطفی خمینی، اقرار می‌کنم که آقای علی [فرزند] نصرالله خلخالی را وکیل خود قرار دادم و وکالت عام مطلق خود را به ایشان سپردم و به او اختیار انجام تمام فعالیتهای حقوقی مجاز از نظر شرعی، قانونی و عرفی از جانب خود را واگذار کردم، همچنین اختیار واریز کردن، برداشت مبالغ از بانکها با امضای وی، گشایش اعتبارات و امضای قراردادهای گشایش اعتبارات اسنادی و غیراسنادی و اصلاح و ابطال آنها و تسویه حساب سندهای رسیده به نام اینجانب و پرداخت وجوه و اخذ اسناد را به ایشان سپردم. در ضمن اینجانب حق امضای اوراق بازرگانی (سندهای تجاری) با اشکال مختلف آن، تسویه حساب آنها نزد بانکها با امضای مشارٌالیه و برداشت مبالغ آن و نیز اجازه دریافت تمام حواله‌جات با سند و بدون سند و پرداخت هزینه‌های آن و همچنین حق برداشت براساس اعتبار داده شده به اینجانب از سوی بانکها را به وی واگذار کردم. از طرفی اجازه رهن اموال منقول و غیرمنقول خود جهت ضمانت تسهیلات اعطایی به اینجانب از سوی بانکها را نیز به ایشان سپردم.
بنده اجازه عقد وثیقه‌های بانکی و ضمانت‌نامه‌ها و اجازه امضای قراردادهای آن و نیز تمام قراردادها و تسهیلات دیگر بانکی؛ همچنین اجازه اقدام به کفالت دیگران و امضای قراردادهای بانکی را به ایشان واگذار کردم. در ضمن اجازه گشودن حساب جاری نزد بانکها و واریز کردن و برداشت از آن حساب و اجازه حضور برای باز کردن صندوق امانات و دریافت محتویات آنها و نیز سپردن امانت یا دریافت امانتهای نقدی‌ دائمی و موقت- که نزد بانکها به ودیعه گذاشته شده- همراه با سود آنها را به وی سپردم.
در ضمن اجازه رهن کالاها و امانت گذاشتن آنها نزد انبارها و آزاد کردن آنها از رهن (فک رهن) و دریافت آنها و مراجعه به تمام دوایر رسمی و غیررسمی و تمام موسسات تجاری اعم از بانکها، شرکتها و غیر آن و نیز مراجعه به ادارات دریافت کالاهای وارد شده از خارج و تمامی آنچه که به اینجانب مربوط می‌شود و مراجعه به سوالات مالیاتهای درآمد و زمین و دیگر اداره‌ها و دوایر مختلف مالیاتی در تمام سطوح با تمام آنچه که به بنده مرتبط است و همچنین مراجعه به دادگاهها در تمام سطوح و مراحل آن و اقامه دعاوی نزد آنها و شکایت به صورت عمومی و نیز تمام اقدامهای فوری را به وی واگذار کردم.
همچنین به ایشان اجازه اقرار و یا تایید و گذشتن از حقوق و مصالحه و عقد پیمان و سوگند یاد کردن و رد یا قبول آن و نیز رد کردن قضات و اعتراض به آنها و به جریان انداختن اخطاریه‌ها به وسیله سردفتردارهای اسناد رسمی و صادر کردن ابلاغیه آنها و صدور دادخواست در مورد حقوق شخصی و یا انصراف از آن و مراجعه به اداره اجراییات حکم و همچنین اجازه صدور ابلاغیه و یا اخذ آن و خرید و فروش و اجاره کردن و اجاره دادن را دادم؛ چنانکه به ایشان حق توکیل به غیر به آنچه در بالا به آن اشاره شد و یا بخشی از آن را واگذار کردم.
در هر صورت ایشان در مورد آنچه که به آن اشاره شد و یا اشاره نشده است از طرف اینجانب وکیل تام‌الاختیار هستند.
با اعتراف و قبول‌
موکل: روح‌الله [فرزند] سید مصطفی خمینی‌
اینجانب سردفتردار اسناد رسمی نجف امضای موکل روح‌الله [فرزند] سید مصطفی خمینی- که نزد من شناخته شده است- پس از قرائت وکالت‌نامه عمومی برایشان به وسیله وی تایید و امضا شده است را گواهی می‌کنم.
ثبت و گواهی در تاریخ 29 سپتامبر 1975 م شد



امام خمینی (ره)؛ 07 مهر 1354
 

دیدگاه ها

نظر دهید

اولین دیدگاه را به نام خود ثبت کنید: